Zobrazeno 1 - 10
of 242
pro vyhledávání: '"Thinking for speaking"'
Publikováno v:
Russian Journal of Linguistics, Vol 27, Iss 4, Pp 820-842 (2023)
The paper deals with the degree to which interpreters incorporate visible behaviors from the people they are interpreting into their own practice. Since metaphoric gestures objectify abstract concepts in visible form, it is worth exploring the degree
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e0a20a771e3d4047a7b7a6f6a243fb05
Publikováno v:
Frontiers in Communication, Vol 7 (2022)
Inspired by sociocultural psychology principles applied to understanding language learning and conceptual development, this participatory action research illustrates a pedagogical intervention to teach motion events as conceptual categories in the Se
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d62d1983198d4922b6ea6cc5cfea1ebe
Autor:
Bocanegra, Rosalía Calle
Publikováno v:
Romanica Cracoviensia. 21(3):239-252
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1013196
Publikováno v:
Frontiers in Communication, Vol 7 (2022)
We compare the motion lexicalization patterns produced by L1 and L2 speakers of Mapudungun, an indigenous minority language spoken in Chile and Argentina. According to previous descriptions, the patterns of motion expression in Mapudungun have some c
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/21cfdbf134764fcaaeb68f1ddcd14009
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
VALENTINI, Ada
This paper deals with a case of lexical cross-linguistic influence from a source language, known as conceptual transfer. In particular, narratives in Italian L2 produced by different L1 learners are examined. The theoretical framework adopted is lexi
Externí odkaz:
https://library.oapen.org/handle/20.500.12657/56386
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.