Zobrazeno 1 - 10
of 321
pro vyhledávání: '"Thielecke, F"'
Autor:
Montel, M., Thielecke, F.
Publikováno v:
CEAS Aeronautical Journal; 20240101, Issue: Preprints p1-14, 14p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Nugent, A. P.1,2 a.nugent@qub.ac.uk, Thielecke, F.3
Publikováno v:
Nutrition Bulletin. Jun2019, Vol. 44 Issue 2, p107-115. 9p. 2 Charts.
In the scope of the AdVanced Aircraft CONfiguration (AVACON) research project the potential of unconventional landing gear configurations is one of the research questions. The AVACON research baseline aircraft has been defined by the German Aerospace
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::fec77e7cc937a93838e59b930027d8d2
Owing to the ongoing endeavor to gradually improve aircraft operational efficiency with the use of electrified on-board system concepts, computational modeling of the electric power supply system (EPSS) is becoming an even more important element of t
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::ff84f505e1d353b595125c770056e243
Autor:
Nordmann, L., Thielecke, F.
For conventional aircraft, the high-lift and main landing gear systems are hydraulic/electric consumers with high power demands. The paper shows how the supply systems of these can be combined to save system weight and cost for future more electric a
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::a1c969e5359cf48b392fba37530e19d2
Autor:
Springmann, R., Thielecke, F.
The design missions for future light helicopters and other light VTOL aircraft show a tendency towards higher cruise speeds [5] and less hover-flight (e.g. air taxi [4]). Thus, the reduction of drag is crucial to archive the intended performances and
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::3b3628cc72bff1a168ce512a7aa79f71
Autor:
Lemke, L.-H., Luderer, O., Jünemann, M., Montel, M., Thielecke, F., Zumegen, C., Wortmann, L., Strathoff, P., Stumpf, E.
In dieser Veröffentlichung wird der Einfluss von verteilten Antrieben an einem Flügelsegment auf die Tragflächenaerodynamik experimentell und numerisch untersucht. Für die numerische Modellierung werden die Bereiche Propellerebene, Propellernachl
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::f5457eed28530bdc8a8eb4a482b4a38a
The trend for optimized electric secondary power generation and distribution systems in commercial aircraft requires electric actuation technology. Electro-hydraulic systems with electric motor-driven pumps (EMP) will likely serve as bridge technolog
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::9f9fdf8aa67bcc56b241194d1f544c39
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.