Zobrazeno 1 - 10
of 145
pro vyhledávání: '"Theory of didactical situations"'
Publikováno v:
Journal of Pedagogical Research, Vol 8, Iss 3, Pp 246-262 (2024)
Conceptualized in France during the sixties, the Theory of Didactical Situations [TDS] is a pivotal framework for developing mathematics teaching and learning processes. Despite the increasing qualitative studies over the last ten years, there remain
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b8e85ad33ae04b8d8e1bb0543d4727c0
Autor:
Evmorfia-Iro Bartzia, Michael Lodi, Marco Sbaraglia, Simon Modeste, Viviane Durand-Guerrier, Simone Martini
Publikováno v:
Informatics in Education, Vol 23, Iss 1, Pp 25-56 (2024)
In this paper, we present an activity to introduce the idea of public-key cryptography and to make pre-service STEM teachers explore fundamental informatics and mathematical concepts and methods. We follow the Theory of Didactical Situations within t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/70407204b45e4cd3ac4086de8e931dde
Publikováno v:
Journal of Pedagogical Research, Vol 7, Iss 4, Pp 14-29 (2023)
The purpose of this study is to implement an a-didactical activity relating to the acquisition of the triangle inequality, prepared within the framework of the Didactic Situations Theory (TDS), and to report the experiences of the students during the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ecd6dbf52e594aa7a06f7a3175323e90
Publikováno v:
International Journal for Lesson & Learning Studies, 2022, Vol. 12, Issue 1, pp. 52-64.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/IJLLS-01-2022-0009
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Mustafa Gök, Mevlüt İnan
Publikováno v:
Journal of Research and Advances in Mathematics Education, Vol 6, Iss 2, Pp 142-157 (2021)
Students' conceptual understanding and mathematical process skills can be improved through digital games in mathematics education. The starting point of this study is the idea of having students encounter this kind of environment. The study didactica
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a1b0d9a0179745d5a2cd252845f12273
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Clivaz, Stéphane
Publikováno v:
International Journal for Lesson and Learning Studies, 2018, Vol. 7, Issue 3, pp. 172-183.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/IJLLS-03-2018-0015