Zobrazeno 1 - 9
of 9
pro vyhledávání: '"Texas Top 10% Plan"'
We examine the role of information in the college matching behavior of low- and high-income students, exploiting a state automatic admissions policy that provides some students with perfect a priori certainty of college admissions. We find that admis
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1687::53683dd32e620234dfd9dd2f5ec2738d
https://hdl.handle.net/10419/147836
https://hdl.handle.net/10419/147836
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Access to higher education begins with a student's decision whether and where to apply to college. This paper examines racial and ethnic differences in college application behavior of high school graduates, using two recent graduation cohorts from Te
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::e3bd546d2493786726ded43a7dfef102
http://www.nber.org/papers/w21368.pdf
http://www.nber.org/papers/w21368.pdf
Why do so many students mismatch when choosing a college? A plausible hypothesis is a lack of information about the likelihood of admission. This study contributes to the literature on mismatch by testing whether public university automatic admission
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1687::7d063a21c87aa61f7d9498b578eb34e2
https://hdl.handle.net/10419/127557
https://hdl.handle.net/10419/127557
Access to higher education begins with a student's decision whether and where to apply to college. This paper examines racial and ethnic differences in college application behavior of high school graduates, using two recent graduation cohorts from Te
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1687::668557faf92e4f32e2c27e394947eb5c
https://hdl.handle.net/10419/114028
https://hdl.handle.net/10419/114028
College admissions officers face a rapidly changing policy environment where court decisions have limited the use of affirmative action. At the same time, there is mounting evidence that commonly used signals of college readiness, such as the SAT/ACT
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::3cc7fc25bf33a2cb2bccc231458518f3
http://ftp.iza.org/dp8733.pdf
http://ftp.iza.org/dp8733.pdf
College admissions officers face a rapidly changing policy environment where court decisions have limited the use of affirmative action. At the same time, there is mounting evidence that commonly used signals of college readiness, such as the SAT/ACT
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1687::4083e4e8e1cd9361245a50f36e8b63f7
https://hdl.handle.net/10419/107526
https://hdl.handle.net/10419/107526
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.