Zobrazeno 1 - 10
of 218
pro vyhledávání: '"Teaching identity"'
Autor:
Carol Halal Orfali, Maria Luisa Arancibia Muñoz, Irma Riquelme Plaza, Rodrigo Unda Valenzuela
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 9 (2024)
An important dimension to understand the student learning process is the professional identity of teachers, which is conceptualized as a continuous process of construction and reconstruction. In this process, teachers define and assume their roles in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/98aef117ff194913b1636a24eaf0a520
Autor:
José María Rubio-Valdivia, Antonio Granero-Gallegos, María Carrasco-Poyatos, Ginés David López-García
Publikováno v:
Behavioral Sciences, Vol 14, Iss 11, p 1053 (2024)
The aim of this study was to analyse the differentiated role played by academic self-concept on teacher identity, taking into account the mediating role of teacher efficacy and the gender of the pre-service physical-education teachers. In this cross-
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a315d6ed68d5442fac2c4b30df292e50
Publikováno v:
Canadian Journal of Academic Librarianship, Vol 9 (2023)
While instruction librarians seek the most meaningful experiences for our students, sometimes we have to look beyond tradition to meet students where they are and where they feel a sense of belonging on campus. Through autoethnography we explore what
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a0a4dfac7e074c3fb5a2e899dce26bd4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
VINICIUS SILVA DE MORAES
[pt] Partindo da hipótese teórica de que a construção de identidades docentes se dá essencialmente na mediação das dimensões que cercam os saberes e o fazer docente, e no intuito de compreender melhor algumas das miudezas do processo de forma
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 12, Iss 11, p 822 (2022)
The construction of a professional identity is a key element in the transition to the teaching profession, which begins its development at the initial training, especially during professional training courses. Purpose: This article collects the exper
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/188eaca050cb46c6be2cd63162164e9d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of New Approaches in Educational Research, Vol 6, Iss 2, Pp 127-134 (2017)
Este trabajo muestra los resultados de un proceso de investigación centrado en el impacto que una organización modular del currículum y su actividad interdisciplinar están teniendo en las identidades y en la cultura docente del Grado de Educació
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/739f829fa265426aa7a217eeecdcece5