Zobrazeno 1 - 10
of 327
pro vyhledávání: '"Teacher training college"'
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 11, Iss 1 (2024)
This dataset was collected for the fulfillment of the first author’s PhD studies. It was collected in two phases. Preliminary data investigated the status of tutors’ mathematical knowledge for teaching. A lesson planning intervention framed withi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b30056c948a347898a8eaf3b118fe2c5
Publikováno v:
Analele Universităţii din Craiova. Psihologie, Pedagogie, Vol 45, Iss 2, Pp 58-69 (2023)
The university system in Cameroon is based on two main pillars of training: the classic faculty establishments and the higher school. Among them, the Higher Teacher Training College are the most prominent. Cameroon now has four types of these trainin
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3544783e2c9b4390b2faff2e9364b7fc
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 8 (2023)
IntroductionTeachers’ knowledge and positive attitudes significantly impact educational settings. This study aimed to assess teachers’ mathematical knowledge for teaching (MKT) and their pedagogical content knowledge (PCK) attitudes.MethodologyIt
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c3c9dbbb75d34ab99bc8eee22c969d73
Autor:
Abunu Arega Yismaw
Publikováno v:
Bahir Dar Journal of Education, Vol 22, Iss 2 (2023)
If someone plans to build a house, she/he needs to lay the foundation that supports the entire structure. A similar foundation is mandatory before a child enters primary school. Pre-primary education provides a stimulating environment for the physica
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fad9442e53ea4aca927e2c539de18803
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Łuczak, Wanda
Publikováno v:
Prace Historyczne / History Notebooks. 147(1):167-184
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=972715
Autor:
Palinkašević, Radmila, Brkić, Jovana
Publikováno v:
Research in Pedagogy. 10(2):367-389
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=926025
Autor:
Radmila Palinkašević, Jovana Brkić
Publikováno v:
Istraživanja u Pedagogiji, Vol 10, Iss 2, Pp 367-384 (2020)
Language learning beliefs and foreign language classroom anxiety present two extremely important factors in language learning. This paper explores these two factors and their complex relationship in students at the Preschool Teacher Training College
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/24e2d708ed5d4d9ba5559e872a384375
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.