Zobrazeno 1 - 10
of 523
pro vyhledávání: '"Teacher report"'
Autor:
Tiia Tulviste, Astra Schults
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
BackgroundParental report measures such as the MacArthur-Bates Communicative Development Inventories (CDIs) are frequently used to study communicative skills of children under 3 years of age. Less is known about the usability of such reports for asse
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6572ab6e5a704dc5be3e8140bea57891
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Inmaculada Sureda-Garcia, Mario Valera-Pozo, Victor Sanchez-Azanza, Daniel Adrover-Roig, Eva Aguilar-Mediavilla
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
Previous studies have shown that teachers and parents of children with language disorders report them to have higher victimization scores, a heightened risk of low-quality friendships and social difficulties, and may be more vulnerable to peer reject
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a12b3de2696b43f89f3ce6b0e60dc4dc
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Indian Journal of Psychological Medicine, Vol 41, Iss 3, Pp 252-257 (2019)
Background: Attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD) is a common psychiatric disorder in children. The aim of this study was to investigate factors related to treatment adherence in children with ADHD. Methods: This cross-sectional study was d
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/065a4e021bab467fa7cd9be977e684cc
Publikováno v:
Children, Vol 8, Iss 11, p 1028 (2021)
Parents and teachers have knowledge of children’s daily motor performance yet may make different judgments about the levels of competence observed at home and school. The current study aimed to examine the discrepancies between parent and teacher r
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c38196f4a4cb433680194fa628ede843
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychiatry, Vol 10 (2019)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0d7c35e435664e04a8e089366484d421
Autor:
Beatriz Lucas‐Molina, Marta Giménez‐Dasí, Laura Quintanilla, Ana Belén Gorriz‐Plumed, Cristina Giménez‐García, Renata Sarmento‐Henrique
Publikováno v:
Repositori Universitat Jaume I
Universitat Jaume I
Universitat Jaume I
Emotion Regulation is one of the most widely studied variables in child development. However, it is a complex construct, and there are few validated instruments to evaluate children. The main goal of this study was to test the factorial structure of