Zobrazeno 1 - 10
of 257
pro vyhledávání: '"Tavella M."'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Bioacumulaci ón de metales pesados en arroz cultivado bajo condiciones de zen la subcuenca Mampostón
Autor:
María Aurora Mesa Pérez, Oscar Díaz Rizo, José Miguel Sánchez-Pérez, David Baqué, Marie Jose Tavella M.
Publikováno v:
Revista Ciencias Técnicas Agropecuarias, Vol 24, Pp 25-30 (2015)
El arroz ( Oriza sativa , L.) es uno de los cultivos de mayor demanda en Cuba. La modalidad de siembra en aniego, utilizando el agua superficial de ríos cercanos, se encuentra muy extendida. La contaminación de esta agua por metales pesados (MP) co
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2a557eb1d3b3425ab9c37442e621debc
Publikováno v:
International Society for Music Information Retrieval Conference Proceedings; 2020, p861-868, 8p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Games and Learning Alliance conference (GALA 2017), pp. 25–40, Lisbona, 5-7 dicembre 2017
info:cnr-pdr/source/autori:Freina L., Bottino R., Ferlino L., Tavella M./congresso_nome:Games and Learning Alliance conference (GALA 2017)/congresso_luogo:Lisbona/congresso_data:5-7 dicembre 2017/anno:2017/pagina_da:25/pagina_a:40/intervallo_pagine:25–40
info:cnr-pdr/source/autori:Freina L., Bottino R., Ferlino L., Tavella M./congresso_nome:Games and Learning Alliance conference (GALA 2017)/congresso_luogo:Lisbona/congresso_data:5-7 dicembre 2017/anno:2017/pagina_da:25/pagina_a:40/intervallo_pagine:25–40
The "A me gli occhi project" has been organized to support the development and consolidation of visuo-spatial abilities in students of the last two years of primary school, with the hypothesis that such a training would have a positive impact on thei
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=cnr_________::197028a9580d1e6a2f0954c57c576e0d
https://publications.cnr.it/doc/377308
https://publications.cnr.it/doc/377308
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
International Journal of Game-Based Learning (IJGBL) 4 (2014): 21–36. doi:10.4018/IJGBL
info:cnr-pdr/source/autori:Bottino R.M., Ott M., Tavella M./titolo:Serious Gaming at School: Reflections on Students' Performance, Engagement and Motivation/doi:10.4018%2FIJGBL/rivista:International Journal of Game-Based Learning (IJGBL)/anno:2014/pagina_da:21/pagina_a:36/intervallo_pagine:21–36/volume:4
info:cnr-pdr/source/autori:Bottino R.M., Ott M., Tavella M./titolo:Serious Gaming at School: Reflections on Students' Performance, Engagement and Motivation/doi:10.4018%2FIJGBL/rivista:International Journal of Game-Based Learning (IJGBL)/anno:2014/pagina_da:21/pagina_a:36/intervallo_pagine:21–36/volume:4
The concept of Serious Gaming refers to the adoption of classical entertainment games for purposes other than entertainment, including learning and instruction. In this paper the authors report on a Serious Gaming field experiment where typical board
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=cnr_________::79b9d7862d20bd764afc9e20ba0b2a9d
Autor:
Benigno V., Tavella M.
Publikováno v:
TD. Tecnologie didattiche 52, 1 (2011): 12–18.
info:cnr-pdr/source/autori:Benigno V., Tavella M./titolo:Percorsi di didattica inclusiva con l'uso delle TIC: il progetto AESSEDI/doi:/rivista:TD. Tecnologie didattiche/anno:2011/pagina_da:12/pagina_a:18/intervallo_pagine:12–18/volume:52, 1
info:cnr-pdr/source/autori:Benigno V., Tavella M./titolo:Percorsi di didattica inclusiva con l'uso delle TIC: il progetto AESSEDI/doi:/rivista:TD. Tecnologie didattiche/anno:2011/pagina_da:12/pagina_a:18/intervallo_pagine:12–18/volume:52, 1
Il contesto educativo è uno dei principali luoghi per prevenire l'esclusione sociale e per garantire delle opportunità di partecipazione attiva in tutti gli ambiti della vita per tutti i soggetti con bisogni speciali. La scuola e in generale i sist
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=cnr_________::ee3ada47846357f2c7efb816dabeb459
http://www.tdjournal.itd.cnr.it/files/pdfarticles/PDF52/2_TD52_Benigno_Tavella.pdf
http://www.tdjournal.itd.cnr.it/files/pdfarticles/PDF52/2_TD52_Benigno_Tavella.pdf