Zobrazeno 1 - 10
of 721
pro vyhledávání: '"Task values"'
Publikováno v:
Journal of Statistics and Data Science Education, Pp 1-12 (2024)
A strong foundation of statistics is essential for undergraduates pursuing life science careers, but this foundation is frequently undermined by negative student attitudes toward statistics. This study explored life science students’ motivational a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/842a33ec872546bcb002d12baf9738ae
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
According to the modern expectancy-value theory, students’ task values may differ across domains, manifesting as varying motivational patterns. In middle school, students’ motivation becomes increasingly apparent and may direct their future occup
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0c948eee4d774e88af3d826621db639f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 7 (2022)
The present study investigated the mediating role of the task values between the types of maternal homework approach (perceptions of their child’s autonomy or direct involvement) and adolescents’ academic skills. Data were utilized from 995 mothe
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/930918db85a54cd3bc1c738de5d28c2f
Publikováno v:
Journal of Sport and Health Science, Vol 9, Iss 4, Pp 358-366 (2020)
Background: The pressure of pursuing an athletic career simultaneously with education may set adolescent student-athletes at risk for sport and school burnout. Although the 2 life domains of student-athletes are strongly intertwined, so far, there ha
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f7bb46a9e82c43a6bc6d13866a703330
Publikováno v:
Fanāvarī-i āmūzish, Vol 14, Iss 3, Pp 681-688 (2020)
Background and Objectives: The educational Burnout and task value are among the most important variables in the field of education. Educational burnout refers to feeling of tiredness in doing tasks and study, as well as a pessimistic Attitude to educ
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/74cc5129f9de4b26998133fa36d92903
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 13, Iss 4, p 371 (2023)
K-12 science education in America has long been criticized for not preparing scientifically literate students who are prepared to engage in science-as-practice. Bearing this in mind, the Next Generation Science Standards (NGSS) recommend engaging stu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/55ce39fc0b3b4dcda5b4dad4ab2337ec
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.