Zobrazeno 1 - 10
of 141
pro vyhledávání: '"Tangible programming"'
Publikováno v:
Information and Learning Sciences, 2022, Vol. 123, Issue 9/10, pp. 577-600.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/ILS-12-2021-0109
Autor:
Matthias Funk, José Cascalho, Ana Isabel Santos, Francisco Pedro, Paulo Medeiros, Bárbara Amaral, Manuel Domingos, Alberto Ramos, Armando Mendes
Publikováno v:
Frontiers in Computer Science, Vol 4 (2022)
This paper described the functionalities of a simple robot adopted in the classroom to promote computational thinking (CT) in the context of the project PeCOT—computational thinking with tangible objects. This robot, similar to some commercial educ
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fcd428dd0f794365bb7309f3972eb5b9
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Robotics and AI, Vol 8 (2021)
Recently, efforts have been made to add programming activities to the curriculum that promote computational thinking and foster 21st-century digital skills. One of the programming modalities is the use of Tangible Programming Languages (TPL), used in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/244dd8c0817847bf956978b4b6a482be
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Krpan, Divna, Brčić, Damir
Publikováno v:
Politehnika: Časopis za tehnički odgoj I obrazovanje / Polytechnica: Journal of Technology Education. 2(1):71-79
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1039032
Autor:
Divna Krpan, Damir Brčić
Publikováno v:
Politehnika, Vol 2, Iss 1, Pp 71-79 (2018)
Novice programmers find learning programming difficult and challenging. That perception has a negative effect on motivation, and problems which students face during their first learning attempts only confirm their expectations so they give up. Using
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a1bb336c400d4ce19cc901d9212d652c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Hempel, Brian, Chugh, Ravi
Traditionally, writing code is a non-graphical, abstract, and linear process. Not everyone is comfortable with this way of thinking at all times. Can programming be transformed into a graphical, concrete, non-linear activity? While nodes-and-wires [S
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::2704d05cd2977e20a09baef4660ca2f2
http://arxiv.org/abs/2206.14992
http://arxiv.org/abs/2206.14992