Zobrazeno 1 - 10
of 28
pro vyhledávání: '"Tallberg, Pia"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Scandinavian Journal of Child and Adolescent Psychiatry and Psychology, Vol 10, Iss 1, Pp 72-86 (2022)
Further knowledge is needed regarding long-term outcome of emotional symptoms, and the interplay between these symptoms and neuropsychological functioning in youth with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD).
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e9803fb758da4ea99dd0c9d6e163c232
Publikováno v:
Scandinavian Journal of Child and Adolescent Psychiatry and Psychology, Vol 9, Iss 1, Pp 52-63 (2021)
Children with ADHD tend to present with poorer cognitive functioning leaving them more vulnerable to a range of negative outcomes. To date, only a handful of longitudinal studies have examined the stability of Wechsler composite scores in children an
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b9bbe84ea504415cbcf934b094ab11fd
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Applied Neuropsychology: Child; Oct-Dec2023, Vol. 12 Issue 4, p259-271, 13p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Tallberg, Pia1 pia.tallberg@med.lu.se, Råstam, Maria1, Wenhov, Lena2, Eliasson, Glen3, Gustafsson, Peik1
Publikováno v:
Scandinavian Journal of Psychology. Feb2019, Vol. 60 Issue 1, p26-35. 10p. 2 Diagrams, 3 Charts.
Autor:
Tallberg, Pia
Publikováno v:
Lund University, Faculty of Medicine Doctoral Dissertation Series; (2021:86) (2021)
Clarification on how cognitive, executive and emotional functioning contribute to symptom reduction or improved function in childhood attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) is needed to find additional treatment methods. The clinical utility
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1110::496d63798c38a20b9328f89429923126
https://lup.lub.lu.se/record/5a2f0559-fb33-4c28-a65e-6c2c452d9faf
https://lup.lub.lu.se/record/5a2f0559-fb33-4c28-a65e-6c2c452d9faf