Zobrazeno 1 - 10
of 44
pro vyhledávání: '"T.V. Akhutina"'
Autor:
T.V. Akhutina
Publikováno v:
Učënye Zapiski Kazanskogo Universiteta: Seriâ Gumanitarnye Nauki, Vol 164, Iss 1-2, Pp 7-27 (2022)
In this article, the development and verification of the A.A. Leontiev–T.V. Akhutina model of speech production based on L.S. Vygotsky's ideas is discussed. The conceptual and experimental background of L.S. Vygotsky's theory of speech thinking is
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bdeb3b56d960452d9a42a3061f2ccbb7
Autor:
E.S. Oshchepkova, T.V. Akhutina
Publikováno v:
Učënye Zapiski Kazanskogo Universiteta: Seriâ Gumanitarnye Nauki, Vol 164, Iss 1-2, Pp 68-86 (2022)
This article considers how children's neuropsychological development, in particular executive functions, influences their speech acquisition. The study involved 71 students of the second grade (average age 8.8 years, standard deviation 0.29) in one o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6858b36579014a2bb88d96de5e7b7485
Autor:
T.V. Akhutina, E.S. Oshchepkova
Publikováno v:
Культурно-историческая психология, Vol 18, Iss 3, Pp 92-103 (2022)
This study aims to examine the features of text construction in terms of vocabulary and grammar in children with a weakness in the auditory verbal information processing (AV-group) and with a weakness in executive functions (programming and control o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0566e1ed0004448ba73f2fdd344a6085
Publikováno v:
Культурно-историческая психология, Vol 18, Iss 2, Pp 21-31 (2022)
Objective. A system of integral indices was developed for the qualitative and quantitative analysis of the neuropsychological data. These indices comprised the executive functions, the information processing, the functions of activation that regulate
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c2da8653629f46059b88ada26fe17a1f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Russian Education & Society. 57:757-782
We present the results of a longitudinal study of the formation of graphomotor skills in elementary school children between the ages of seven and nine (students in the first and second grades). Patterns in how the skills under investigation develop i
Publikováno v:
Journal of Russian & East European Psychology. 52:16-35
This article presents the results of a longitudinal population-based neuropsychological study of the development of higher mental functions (HMFs) in primary school children from grades 1 through 3 at a Moscow public school (n = 84). We monitored cha
Publikováno v:
Психологическая наука и образование. 20:85-101
We present the results of a longitudinal study of the formation of grafomotor skills in primary school children of 7–9 years old (students of I-II grades). With the help of a computerized test of serial organization of movements and writing in conj
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.