Zobrazeno 1 - 8
of 8
pro vyhledávání: '"T. Schilles"'
Publikováno v:
Radiation Protection Dosimetry. 100:261-264
The dose response of the 375 degrees C. 470 nm TL peak in fired quartz is studied by using thermoluminescence emission spectra and monochromatic glow curves. The blue emission displays a significant sensitivity increase for doses in excess of 1000 Gy
Autor:
T Schilles, Graham Smith, N R J Poolton, Günther A. Wagner, Andrew S. Murray, P.C. Riedi, Enver Bulur, Lars Bøtter-Jensen
Publikováno v:
Journal of Physics D: Applied Physics. 34:722-731
The luminescence sensitivity of natural quartz is significantly enhanced if heated beyond the first and second crystal phase transitions, in the temperature range 500-1100 °C. This work employs a number of complementary spectroscopic methods to obta
Improved single aliquot dating applications using a new highly efficient modular luminescence reader
Publikováno v:
Scopus-Elsevier
Construction details of a new modular highly efficient luminescence reader are presented. An alternative single aliquot method for dim samples is described. This method is applied to a set of four Holocene fine grain colluvial samples. The results ar
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::16962562ca815ea1448136d459eb4bc9
http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-0032793451&partnerID=MN8TOARS
http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-0032793451&partnerID=MN8TOARS
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.