Zobrazeno 1 - 10
of 88
pro vyhledávání: '"T. SCHRIPP"'
Autor:
T. Harlass, R. Dischl, S. Kaufmann, R. Märkl, D. Sauer, M. Scheibe, P. Stock, T. Bräuer, A. Dörnbrack, A. Roiger, H. Schlager, U. Schumann, M. Pühl, T. Schripp, T. Grein, L. Bondorf, C. Renard, M. Gauthier, M. Johnson, D. Luff, P. Madden, P. Swann, D. Ahrens, R. Sallinen, C. Voigt
Publikováno v:
Atmospheric Chemistry and Physics, Vol 24, Pp 11807-11822 (2024)
Nitrogen oxides, emitted from air traffic, are of concern due to their impact on climate by changing atmospheric ozone and methane levels. Using the DLR research aircraft Falcon, total reactive nitrogen (NOy) in-flight measurements were carried out a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/520a40620eab423da5a7d369df6f7ac4
Measurements of particle emissions of an A350-941 burning 100 % sustainable aviation fuels in cruise
Autor:
R. Dischl, D. Sauer, C. Voigt, T. Harlaß, F. Sakellariou, R. Märkl, U. Schumann, M. Scheibe, S. Kaufmann, A. Roiger, A. Dörnbrack, C. Renard, M. Gauthier, P. Swann, P. Madden, D. Luff, M. Johnson, D. Ahrens, R. Sallinen, T. Schripp, G. Eckel, U. Bauder, P. Le Clercq
Publikováno v:
Atmospheric Chemistry and Physics, Vol 24, Pp 11255-11273 (2024)
In order to reduce aviation's CO2 emissions and comply with current climate targets, the European Union plans a mandatory quota of 2 % sustainable aviation fuel (SAF) by 2025, rising up to ≥70 % SAF by 2050. In addition to a reduction of life cycle
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a311151d74a64c81b55fb5a03d4d9a53
Autor:
R. S. Märkl, C. Voigt, D. Sauer, R. K. Dischl, S. Kaufmann, T. Harlaß, V. Hahn, A. Roiger, C. Weiß-Rehm, U. Burkhardt, U. Schumann, A. Marsing, M. Scheibe, A. Dörnbrack, C. Renard, M. Gauthier, P. Swann, P. Madden, D. Luff, R. Sallinen, T. Schripp, P. Le Clercq
Publikováno v:
Atmospheric Chemistry and Physics, Vol 24, Pp 3813-3837 (2024)
Powering aircraft by sustainable aviation fuels (SAFs) is a pathway to reduce the climate impact of aviation by lowering aviation lifecycle CO2 emissions and by reducing ice crystal numbers and radiative forcing from contrails. While the effect of SA
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c12a484cee7341c491df0e54ac25612c
Autor:
J. C. Corbin, T. Schripp, B. E. Anderson, G. J. Smallwood, P. LeClercq, E. C. Crosbie, S. Achterberg, P. D. Whitefield, R. C. Miake-Lye, Z. Yu, A. Freedman, M. Trueblood, D. Satterfield, W. Liu, P. Oßwald, C. Robinson, M. A. Shook, R. H. Moore, P. Lobo
Publikováno v:
Atmospheric Measurement Techniques, Vol 15, Pp 3223-3242 (2022)
Sustainable aviation fuels (SAFs) have different compositions compared to conventional petroleum jet fuels, particularly in terms of fuel sulfur and hydrocarbon content. These differences may change the amount and physicochemical properties of volati
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5eb7a44f06544065b44e459eadbf171c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
P. LE CLERCQ, C. VOIGT, D. SAUER, B. RAUCH, U. BAUDER, T. SCHRIPP, G. ECKEL, S. RUOFF, P. OszWALD, T. GREIN, M. KOHLER, T. BRAUER, R. MOORE, B. ANDERSON, M. SHOOK, H. SCHLAGER, M. AIGNER
To understand the necessity and the benefits of mass deploying and using sustainable aviation fuels (SAFs), it is vital to understand the nature and the scale of aviations impact on present-day climate forcing. Aviation has a long-term impact on clim
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::d98117e94d5bab32bd545ce53ec57cb7
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Building and Environment. 46:1880-1890
The spontaneous discoloration of indoor surfaces which occurs especially during the heating period has been intensively investigated in Germany since the beginning of the 1990s. On the basis of earlier studies and a questionnaire this phenomenon, ref