Zobrazeno 1 - 10
of 619
pro vyhledávání: '"Syntactic priming"'
Autor:
Alaa Alzahrani, Hanan Almalki
Publikováno v:
Asian-Pacific Journal of Second and Foreign Language Education, Vol 9, Iss 1, Pp 1-20 (2024)
Abstract A robust finding in psycholinguistics is that prior language experience influences subsequent language processing. This phenomenon is known as syntactic priming. Most of the empirical support for L2 syntactic priming comes from lab-based exp
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0fbe5c96197e44c993abb026b872e62c
Publikováno v:
Language Development Research, Vol 4, Iss 1 (2024)
Syntactic adaptation may be a key mechanism underlying children’s learning of novel words. Havron et al. (2019) exposed French-speaking children (ages 3 to 4) to a speaker biased toward using either familiar verbs or familiar nouns in a syntactic c
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c2b061ba00ab46d4a87a48022b1380b3
Autor:
Kerime Eylul Eski, Luca Onnis
Publikováno v:
Languages, Vol 9, Iss 4, p 137 (2024)
Syntactic priming in dialogue occurs when exposure to a particular syntactic structure implicitly induces a speaker’s subsequent preference for the same syntactic structures in their own speech. Here, we asked whether this priming effect is boosted
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c9f3c38618e044e181766b953e5963e3
Publikováno v:
Languages, Vol 9, Iss 4, p 147 (2024)
Error-based learning theories of language acquisition are highly influential in language development research, yet the predictive learning mechanism they propose has proven difficult to test experimentally. Prime surprisal—the observation that stru
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/265101d586cb413ca4071819cf906b7d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jiang, Nan, author
Publikováno v:
The Study of Bilingual Language Processing, 2023, ill.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780198852384.003.0006
Autor:
Alaa Alzahrani
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
Previous psycholinguistic research has shown that Second Language (L2) speakers could learn from engaging in prediction. Few works have directly examined the relationship between prediction and L2 syntactic learning. Further, relatively limited atten
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7e1b27055c264923a2c4d065d60219bc
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Alaa Alzahrani
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 7 (2022)
Language speakers are more likely to reuse a recently experienced syntactic structure, a phenomenon known as syntactic priming. However, empirical evidence for syntactic priming comes primarily from a small subset of Indo-European languages. Using a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cec045393d094d9ba043a651a12b36ae
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.