Zobrazeno 1 - 10
of 86
pro vyhledávání: '"Symbolic notation"'
Publikováno v:
Malaysian Journal of Learning and Instruction, Vol 21, Iss 1 (2024)
Purpose – This comparative study sought to identify best practices concerning symbolic mathematical communication between primary school teachers and students in Japanese, Laotian, and Thai classrooms. Method – The target groups were 18 teacher
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a0a5f7e3ba254a7faf394d47dd11a45e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
David J. Baker, Daniel Müllensiefen
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 8 (2017)
The music of Richard Wagner tends to generate very diverse judgments indicative of the complex relationship between listeners and the sophisticated musical structures in Wagner's music. This paper presents findings from two listening experiments usin
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0759cc089ed94a06b1e615b262656d4d
Publikováno v:
Respublica literaria. :40-47
The article analyzes the intellectual and cultural preconditions that made it possible to create symbolic notation in mathematics of the 17th century. It is shown that the reprints of Euclid’s Elements in the XVI century formed an intellectual and
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Marc Champagne
Publikováno v:
Studies in History and Philosophy of Science Part A. 75:12-22
The recent wave of data on exoplanets lends support to METI ventures (Messaging to Extra-Terrestrial Intelligence), insofar as the more exoplanets we find, the more likely it is that "exominds" await our messages. Yet, despite these astronomical adva
Autor:
Karl K. Kopiske, Volker H. Franz
Publikováno v:
Advances in Cognitive Psychology
The mental number line (MNL) is a popular metaphor for magnitude representation in numerical cognition. Its shape has frequently been reported as being nonlinear, based on nonlinear response functions in magnitude estimation. We investigated whether
Publikováno v:
Audio Mostly Conference
We present an ongoing project using Joshua Steele's symbolic notation to represent prosody in Eighteenth Century dramatic performances. We discuss the sonification of the original notation to simulate the work and how it can be used to support other
Publikováno v:
The Journal of Mathematical Behavior. 59:100797
Although approximately 6% of students have a mathematics learning disability (MLD) also known as dyscalculia, little is known about how MLD impacts students beyond basic arithmetic. In this study we focused on one mathematical topic foundational to a