Zobrazeno 1 - 10
of 355
pro vyhledávání: '"Symbolic mathematics"'
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 12, Pp 182788-182798 (2024)
Linear systems involved in engineering and scientific calculations can be more easily analyzed using similarity transformation. However, understanding the numerous abstract linear algebra theorems associated with this transformation can be challengin
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/896cdd3067e34ce39125d503ff1c593f
Autor:
Amjad Ali, Shah Khusro
Publikováno v:
SoftwareX, Vol 25, Iss , Pp 101596- (2024)
Students with blindness and visual disabilities encounter challenges learning mathematics, particularly mathematical equations (MEs), which contributes to their underrepresentation in STEM fields. MEs are complex because they have a two-dimensional s
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2a343980124c405fac52561ccc66c8bf
Autor:
Martin Gullvåg Sætre
Publikováno v:
Nordic Wittgenstein Review, Vol 12 (2023)
In recent work, Sören Stenlund (2015) contextualizes Wittgenstein’s philosophy of mathematics as aligned with the tradition of symbolic mathematics. In the early modern era, mathematicians began using purely formal methods disconnected from any ob
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5989526e52994ea59b07b8831d0f3611
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Carolyn Baer, Darko Odic
Publikováno v:
Journal of Numerical Cognition, Vol 6, Iss 1, Pp 50-65 (2020)
Why do some children excel in mathematics while others struggle? A large body of work has shown positive correlations between children’s Approximate Number System (ANS) and school-taught symbolic mathematical skills, but the mechanism explaining th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a9c9075dfdd4408c93304cb0fa279e0b
Autor:
Anderson Luis Nakano
Publikováno v:
Kriterion, Vol 61, Iss 145, Pp 31-53 (2020)
ABSTRACT In a recent essay, Sören Stenlund tries to align Wittgenstein’s approach to the foundations and nature of mathematics with the tradition of symbolic mathematics. The characterization of symbolic mathematics made by Stenlund, according to
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6f881b80a7424016a95b2621cae2fb9e