Zobrazeno 1 - 10
of 322
pro vyhledávání: '"Symbolic action"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Martin Švantner, Marianna Abrahamyan
Publikováno v:
Slovo a Smysl, Vol 19, Iss 40, Pp 103-124 (2022)
This article discusses Kenneth Burke’s theory of the symbol, which considers the use of the sign as a specifically human activity associated with the formation of meaning. In Burke’s view, the symbol is a meaning-making device that can influence
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/caee691d6e044bdfb598a3266481bf5f
Autor:
Parvanov, Bozhidar
Publikováno v:
Българска етнология / Bulgarian Ethnology. (3):368-384
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1109511
Autor:
Švantner, Martin, Abrahamyan, Marianna
Publikováno v:
Slovo a smysl / Word & Sense. 19(40):103-124
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1053561
Autor:
Moyer, Ian S., author
Publikováno v:
Cultures of Resistance in the Hellenistic East, 2022.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780192863478.003.0007
Publikováno v:
Études Ricoeuriennes / Ricoeur Studies, Vol 11, Iss 1, Pp 49-64 (2020)
Human experience has a symbolic structure. By focusing on the symbolism of human action, this essay considers the reciprocal influences and the essential differences between Paul Ricœur’s hermeneutics and Clifford Geertz’s cultural anthropology.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/424410f4d81b45f09670c890da03a662
Autor:
Jill Swiencicki, Barbara Lowe
Publikováno v:
Prompt, Vol 6, Iss 1 (2022)
Social justice goals are usually sought in civic or community settings in which stakeholders represent competing frameworks about what is just, good, and true. Modeling for students a way to identify these competing frameworks, and then intervene in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c893db1726a14d44809dfea073494fa1
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.