Zobrazeno 1 - 10
of 99
pro vyhledávání: '"Sustainability competences"'
Autor:
Marjo Vesterinen
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 11, Iss 1 (2024)
AbstractThe aim of this study was to obtain knowledge on sustainability competences in the context of guidebooks for primary school teachers of environmental education. A two-step content analysis of Finnish primary-level teachers’ guidebooks in en
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5299f2781c804719817e5d3d466d842a
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 8 (2024)
Through support and guidance in fostering competences in ESD, educators can help students to evolve into engaged citizens capable of addressing the current ecological crisis. However, in order to provide effective guidance, educators need to become p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6c487925f8674299956da72d6da82dd0
Publikováno v:
Envigogika, Vol 18, Iss 1 (2023)
The development of students' and teachers' competences is seen as a prerequisite for responsible behaviour that promotes sustainable development. The framework draws on relevant UNESCO and European Commission documents to provide a strategic context
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bc62bfacb7ee41aeaf74ef8c3b109734
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Discourse and Communication for Sustainable Education, Vol 12, Iss 1, Pp 140-150 (2021)
The COVID-19 pandemic has influenced regular patters of career guidance. Globally everything has stopped: projects were postponed, and workplaces were closed but this situation has pushed career counselors to search for new opportunities about how ca
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5960e04a9e884d13acd62e9096d0a4b6
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Vasiliki Kioupi, Nikolaos Voulvoulis
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 12, Iss 6, p 406 (2022)
Universities can make a significant contribution to sustainability, and the development of sustainability competences in their graduates should be a key outcome of their courses. We propose an assessment framework for enabling and evaluating the atta
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/95ff4e53a77441fcb78dd08a09780847
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.