Zobrazeno 1 - 10
of 24
pro vyhledávání: '"Survey adaptation"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Grieta Briģe
Psiholoģija Psiholoģija Psychology Psychology Pētījuma mērķis bija veikt “Pieredzes tuvās attiecībās” pārskatītās versijas (turpmāk ECR-R) aptaujas adaptācijas pirmo posmu latviešu valodā un pārbaudīt pantu psihometrikos rādīt
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_____10002::78a0db33ecd79b4ba9244bb7ad1dce3c
https://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/13713
https://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/13713
Autor:
Linda Nauzere
Psiholoģija Psiholoģija Psychology Psychology Reaģējot uz SARS-CoC-2 vīrusa infekciju (Covid-19), Konstances universitātē, Vācijā tika izveidota aptauja “Riska uztvere un veselības uzvedība pašreizējā koronavīrusa uzliesmojuma kontek
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_____10002::c7d48b6aee45ce139192cd1008fcc28d
https://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/5476
https://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/5476
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Morrigan Hunter, Clarissa Kripke, Steven K. Kapp, Kelly Y. Zhen, Emily M. Lund, Dora Raymaker, Maslak Joelle T, Leanne Beers, Sandra Leotti, Katherine E. McDonald, Christina Nicolaidis, Marsha Katz
Publikováno v:
Nicolaidis, C, Raymaker, D M, McDonald, K E, Lund, E M, Leotti, S, Kapp, S K, Katz, M, Beers, L M, Kripke, C, Maslak, J, Hunter, M & Zhen, K Y 2020, ' Creating accessible survey instruments for use with autistic adults and people with intellectual disability: lessons learned and recommendations ', Autism in Adulthood, vol. 2, no. 1 . https://doi.org/10.1089/aut.2019.0074
Autism in Adulthood
Autism in Adulthood
Despite growing appreciation of the need for research on autism in adulthood, few survey instruments have been validated for use with autistic adults. We conducted an institutional ethnography of two related partnerships that used participatory appro
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::ac38d95c8a8cdcce7caf8a657c2b2892
https://researchportal.port.ac.uk/portal/en/publications/creating-accessible-survey-instruments-for-use-with-autistic-adults-and-people-with-intellectual-disability-lessons-learned-and-recommendations(c1fd55cd-5b6d-4ed1-b85f-718616858323).html
https://researchportal.port.ac.uk/portal/en/publications/creating-accessible-survey-instruments-for-use-with-autistic-adults-and-people-with-intellectual-disability-lessons-learned-and-recommendations(c1fd55cd-5b6d-4ed1-b85f-718616858323).html
Autor:
Aynur Yılmaz, Tuba Gökçek
Publikováno v:
Volume: 8, Issue: 1 52-70
Turkish Journal of Education
Turkish Journal of Education
Araştırmada Wong, Chong,Choy ve Lim (2012) tarafından geliştirilerek, geçerlik ve güvenirlik çalışmasıyapılan öğretmen adaylarının Öğretimde Pedagojik Bilgi ve Beceri (ÖPBB)ölçeğinin Türkçeye uyarlanması amaçlanmıştır. Ça
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::9940aeebb4d9494746239af11069cf3f
https://dergipark.org.tr/tr/pub/turje/issue/41530/459678
https://dergipark.org.tr/tr/pub/turje/issue/41530/459678
Publikováno v:
Volume: 27, Issue: 3 1273-1290
Kastamonu Eğitim Dergisi
Kastamonu Eğitim Dergisi
The aim ofthe research is to develop a measurement tool with a high level of validity andreliability to determine the hopes and goals for STEM education of thestudents. This is a methodological validity and reliability study in which theTurkish versi
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=tubitakulakb::d83e6642cf8f7b2a37295fb2dfe3b5d9
https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/45133/561401
https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/45133/561401
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
International Journal of Higher Education. 7:121
This study examines factorial structure and the gender invariance of the Turkish version of the Survey of Attitudes toward Statistics (SATS-36). The SATS-36 has 36 items measuring six components: affect, cognitive competence, value, difficulty, effor