Zobrazeno 1 - 10
of 479
pro vyhledávání: '"Surface approach"'
Autor:
Afsaneh Ghanizadeh, Shirin Maloomi
Publikováno v:
Research in English Language Pedagogy, Vol 11, Iss 4, Pp 733-755 (2023)
A successful teacher manages the classroom in a way to meet all the potential challenges. In effect, classroom management skills are the cornerstone of the whole process of successful teaching. This survey-based study assessed the interrelationship a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7f435dbf21d0476b9b02d3153fdfd39c
Autor:
Salma Ssouni, Youssef Miyah, Mohammed Benjelloun, Fatiha Mejbar, Mohamed El-Habacha, Soulaiman Iaich, Abdelaziz Ait Addi, Anissa Lahrichi
Publikováno v:
Case Studies in Chemical and Environmental Engineering, Vol 8, Iss , Pp 100456- (2023)
Industrial textile discharges are widespread causes of water pollution that threaten the ecosystem and health. This research paper focuses on the removal of the two toxic dyes methylene blue (MB) and crystal violet (CV) by muscovite clay (Mus-C) whil
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/61ee265f34c24dc9a5182c442d12852c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Sharifah Alsayed, Ph.D, Farhan Alshammari, Ph.D, Eddieson Pasay-an, Ph.D, Wireen Leila Dator, Ph.D
Publikováno v:
Journal of Taibah University Medical Sciences, Vol 16, Iss 1, Pp 43-49 (2021)
الملخص: أهداف البحث: حققت هذه الدراسة في الاختلافات بين نهج التعليم السطحي والعميق لطلاب التمريض من خلال صفاتهم الديموغرافية. علاوة على ذ
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fb1ba081a2f941d585e1fa92897b3b37
Publikováno v:
Cakrawala Pendidikan: Jurnal Ilmiah Pendidikan, Vol 39, Iss 3, Pp 620-632 (2020)
The study attempted to characterize students’ conceptions of learning and approaches to learning and revealing the correlation between the students’ concepts and approaches to learning. The researchers used qualitative content analysis and a desc
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/392bcacef1c247c2a8c9bc88cccaccab
Autor:
Boon See Tan, Su Luan Wong
Publikováno v:
Research and Practice in Technology Enhanced Learning, Vol 15, Iss 1, Pp 1-23 (2020)
Abstract This research was undertaken to identify the learning approaches used by Malaysian secondary school students of Principles of Accounting in the context of ICT-supported learning environments. The revised Two-Factor version of the Learning Pr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e115e3bfff534546b338975b70b8ea30
Autor:
Amayra Tannoubi, Noomen Guelmami, Tore Bonsaksen, Nasr Chalghaf, Fairouz Azaiez, Nicola Luigi Bragazzi
Publikováno v:
Frontiers in Public Health, Vol 10 (2022)
BackgroundThe Revised Two Factor Study Process Questionnaire (R-SPQ-2F) is used to examine students' study approaches in higher education. The questionnaire is designed to measure two factors: deep and surface approaches. In order to measure these ap
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7870b391ece64df0badcde3ea359460c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Omar Jiyed, Anouar Alami, Lhoussaine Maskour, Bouchta El Batri, Nadia Benjelloun, Moncef Zaki
Publikováno v:
Journal of Education and Health Promotion, Vol 12, Iss 1, Pp 228-228 (2023)
BACKGROUND: Deep learning is an important outcome of the higher education and is mostly determined by students' approaches to learning (SALs). The latest version of the Study Process Questionnaire (SPQ) is one of the most used instruments assessing S
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b0bca90c158c4f75a42cf7ea03640187