Zobrazeno 1 - 10
of 952
pro vyhledávání: '"Subitizing"'
Publikováno v:
International Journal for Lesson & Learning Studies, 2024, Vol. 13, Issue 5, pp. 61-75.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/IJLLS-04-2024-0066
Publikováno v:
Scientific Reports, Vol 14, Iss 1, Pp 1-10 (2024)
Abstract Numerosity adaptation is a phenomenon in which prolonged exposure to a stimulus of greater numerosity makes subsequent stimuli appear less numerous, and vice versa. It has been confined to moderated numerosities outside the subitizing range
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a1ecb87c86974e0794f9132876db27ab
Autor:
Nathalie Bisaillon
Publikováno v:
Journal of Research in Science, Mathematics and Technology Education, Vol 6, Iss SI, Pp 91-108 (2023)
This text focuses on the development of number sense, specifically addressing the challenges associated with understanding the number system, including the connections to and difficulties in early arithmetic learning. It provides a synthesis of the s
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a7c9e78cd73e4b5a8aa420fa1f419acb
Publikováno v:
Journal of Numerical Cognition, Vol 9, Iss 1, Pp 182-195 (2023)
Number-recognition tasks, such as the how-many task, involve set-to-word mapping, and number-creation tasks, such as the give-n task, entail word-to-set mapping. The present study involved comparing sixty 3-year-olds’ performance on the two tasks w
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6b53560bf400444bafc0198827f9c345
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Neuroscience, Vol 17 (2023)
The moment we see a group of objects, we can appreciate its numerosity. Our numerical estimates can be imprecise for large sets (>4 items), but they become much faster and more accurate if items are clustered into groups compared to when they are ran
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/906fa27519f74564bc83b1a8efa69d1e
Publikováno v:
Journal of Numerical Cognition, Vol 8, Iss 1, Pp 1-23 (2022)
What is the foundational knowledge that children rely on to provide meaning as they construct an exact symbolic number system? People and animals can quickly and accurately distinguish small exact quantities (i.e., 1 to 3). One possibility is that ch
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/142ade4180844d3994741d0d46101699
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Wästerlid, Catarina Anna
Publikováno v:
Problems of Education in the 21st Century. 78(6):1038-1054
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=938592