Zobrazeno 1 - 10
of 710
pro vyhledávání: '"Subcategorization"'
Autor:
Wang Yuyun
Publikováno v:
Linguistics, Vol 62, Iss 2, Pp 261-294 (2024)
This article discusses the right node raising construction in Chinese (henceforth the RNR). It aims to provide a novel analysis that can deal with two new observations made in the Chinese RNR construction, including the tone sandhi phenomenon, which
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/76cf3e97374e4a9a804e7f2e3f7438c0
Autor:
Najnin Akhter, Khondker Manzare Shamim
Publikováno v:
Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences, Vol 15, Iss 1, Pp 95-106 (2024)
Background: In the field of Anatomy, it often becomes necessary to remember any part of information by memorization, and later retrieve it. However, finding appropriate anatomical mnemonics and organizing them in a practical and universally acceptabl
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d3e893ebca3e485da80a1f37231a0362
Publikováno v:
BMC Medical Imaging, Vol 23, Iss 1, Pp 1-8 (2023)
Abstract Background This study aims to providing a reliable method that has good compliance and is easy to master to improve the accuracy of NMLE diagnosis. Methods This study retrospectively analyzed 122 cases of breast non-mass-like enhancement (NM
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/506cd74f04584e799a3ede26a994f156
Publikováno v:
Linguistics, Vol 60, Iss 1, Pp 83-122 (2022)
Tlapanec (Mè’phàà), an Otomanguean language spoken in Mexico, has several allomorphic alternations which are sensitive to the number of syllables of the stem (monosyllabic vs. disyllabic). We argue that these alternations are motivated by the fo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d90f2d1b8e2a476e91246574008aadbf
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Rolle, Nicholas
Publikováno v:
Acta Linguistica Academica. An International Journal of Linguistics (Until 2016 Acta Linguistica Hungarica). 68(1-2):103-138
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=969922
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2022)
This study addressed the question of whether L2 learners are able to utilize verb’s argument structure information in online structural analysis. Previous L2 research has shown that L2 learners have difficulty in using verb’s intransitive informa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/acc618d811534050bce12be20aeb8ac1
Autor:
Zaenen, Annie, author, Engdahl, Elisabeth, author
Publikováno v:
Modular Design of Grammar, 2021.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780192844842.003.0008
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.