Zobrazeno 1 - 10
of 115
pro vyhledávání: '"Studer, Matthias"'
Publikováno v:
Swiss Journal of Sociology, Vol 49, Iss 2, Pp 417-446 (2023)
This article compares two methods to study the link between educational pathways and income. Sequence analysis provides a holistic view but might fail to identify key trajectory characteristics. A new validation method overcoming this limit is propos
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a35cf745c8fe4294aff01918e13179f9
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
In Advances in Life Course Research June 2023 56
Autor:
Studer, Matthias
Publikováno v:
Sociological Methodology, 2021 Aug 01. 51(2), 290-318.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/48636885
Autor:
Liao, Tim F., Bolano, Danilo, Brzinsky-Fay, Christian, Cornwell, Benjamin, Fasang, Anette Eva, Helske, Satu, Piccarreta, Raffaella, Raab, Marcel, Ritschard, Gilbert, Struffolino, Emanuela, Studer, Matthias
Publikováno v:
In Social Science Research September 2022 107
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Gustavsson, Simon, Rudner, Mark S., Levitov, Leonid S., Leturcq, Renaud, Studer, Matthias, Ihn, Thomas, Ensslin, Klaus
Publikováno v:
Phys. Rev. B 89, 115304 (2014)
Semiconductor quantum dots driven by the broadband radiation fields of nearby quantum point contacts provide an exciting new setting for probing dynamics in driven quantum systems at the nanoscale. We report on real-time charge-sensing measurements o
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1403.3340
We present an experimental study of nonlocal electrical signals near the Dirac point in graphene. The in-plane magnetic field dependence of the nonlocal signal confirms the role of spin in this effect, as expected from recent predictions of Zeeman sp
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1309.7016
Publikováno v:
In Advances in Life Course Research September 2019 41
Publikováno v:
Sociological Methodology, 2018 Jan 01. 48, 103-135.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/45108320