Zobrazeno 1 - 10
of 249
pro vyhledávání: '"Students with learning disabilities"'
Autor:
Juan Mendelsohn Ontong, Mareli Rossouw
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 11, Iss 1 (2024)
AbstractThe purpose of this study was to examine the effectiveness of providing extra time as an accommodation to students with learning disabilities (LD) in higher education institutions. The results, which are based in the setting of a South Africa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/56e0ddaccbf94e0a8cdf4b28b3e99ddb
Publikováno v:
مجلة العلوم التربوية, Vol 24, Iss 1 (2024)
This study aimed to examine the effectiveness of a schema-based instruction strategy in improving mathematics word problem solving and working memory performance of third grade students with learning disabilities in schools in Oman. Students received
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fd84ba88e2034148ac4bc31c4f193dd5
Publikováno v:
Journal for Multicultural Education, 2022, Vol. 16, Issue 4, pp. 337-349.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/JME-06-2021-0085
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 14, Iss 2, p 116 (2024)
In recent years, there has been a specific call to not only increase the number of engineering-trained individuals but also to address the lack of diversity in science, technology, engineering and mathematics (STEM) fields, including individuals with
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5bfe590a99e04f62bf131a1078a093c7
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Rodriguez, Manuel
Publikováno v:
Tizard Learning Disability Review, 2022, Vol. 27, Issue 3/4, pp. 166-168.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/TLDR-10-2022-0022
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 8 (2023)
The current study explored the perceptions and understanding of Saudi elementary school teachers regarding the characteristics of twice-exceptional (2e) students. This qualitative phenomenological study recruited 14 elementary school teachers at scho
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/97bf497a140f45038b0e931e182b482f
Publikováno v:
World Journal on Educational Technology: Current Issues. 14(4):1005-1016
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1074196