Zobrazeno 1 - 10
of 66
pro vyhledávání: '"Students' approaches to learning"'
Publikováno v:
Avaliação Psicológica, Vol 23, Iss 4, Pp 369-379 (2024)
ABSTRACT Gomes and Golino (2014) made an original statement, claiming that, in essence, academic self-reported questionnaires measure the academic metacognitive knowledge. However, their evidence derived from similar observable variables based on sel
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/051f9a665ce6434b8d70069bb3d318f2
Publikováno v:
Discover Psychology, Vol 4, Iss 1, Pp 1-21 (2024)
Abstract Assessing students’ approaches to learning (SAL) is crucial for evaluating their critical thinking abilities and subject domain comprehension. A deep approach and organised studying have been linked to lower study-related burnout, while an
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0ef04ee6b369456cacadb00b952b65c6
Autor:
Maaike Koopman, Douwe Beijaard
Publikováno v:
International Journal of Educational Research Open, Vol 6, Iss , Pp 100316- (2024)
This study focuses on students’ approaches to learning, particularly in innovative learning environments. A person-oriented research perspective was chosen to search for nuances and details that add to existing knowledge on secondary students’ le
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c936226c365f41faaead5b7c978ddcbf
Autor:
Koopman, Maaike a, Beijaard, Douwe b, ⁎
Publikováno v:
In International Journal of Educational Research Open June 2024 6
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 22, Iss 1, Pp 1-8 (2022)
Abstract Background This study investigated the relevance of the revised 2-factor study process questionnaire (R-SPQ-2F) for exploring medical students’ approaches to learning in Qatar and identify how factors like gender, age, educational attainme
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c49f776b101c4839bc0697e0a89a99b7
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Revista de Psicología, Vol 40, Iss 2 (2022)
Meta-analyses show that the correlations of approaches to learning with academic achievement are low. However, only one study has controlled these correlations in the presence of intelligence. Our study investigates the incremental validity of the su
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/26a8cf85baa14807a7eb247eea8da3fb
Autor:
Boon See Tan, Su Luan Wong
Publikováno v:
Research and Practice in Technology Enhanced Learning, Vol 15, Iss 1, Pp 1-23 (2020)
Abstract This research was undertaken to identify the learning approaches used by Malaysian secondary school students of Principles of Accounting in the context of ICT-supported learning environments. The revised Two-Factor version of the Learning Pr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e115e3bfff534546b338975b70b8ea30
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.