Zobrazeno 1 - 10
of 473
pro vyhledávání: '"Stubna A"'
Publikováno v:
In Journal of Materials Research and Technology November-December 2022 21:4164-4173
Autor:
Štubňa, Viliam, Jaščur, Michal
A mixed spin-1/2 and spin-3/2 Ising model on a decorated square lattice with a nearest- neighbor interaction, next-nearest-neighbor bilinear interaction, three-site four-spin in- teraction and single-ion anisotropy is exactly investigated using a gen
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1704.08565
Autor:
Pavol Vesely, Elena Novakova, Michal Stubna, Michal Trnka, Denisa Jurenova, Darina Lyskova, Robert Furda, Paulina Plesnikova, Vratko Himic, Alena Furdova
Publikováno v:
Journal of Ophthalmic Inflammation and Infection, Vol 12, Iss 1, Pp 1-6 (2022)
Abstract Background The purpose of this article is to evaluate the positivity of conjunctival sac swab by PCR (Polymerase chain reaction) test in COronaVIrus Disease 19 (COVID-19) patients. Methods Inclusion criteria of our study were COVID-19 patien
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4adf34700f1d43b6a7b362d803a1ea9e
Autor:
Stubna, Michael William
microRNAs (miRNAs) are short, ~22-nucleotide noncoding RNAs that base-pair to messenger RNAs (mRNAs) to direct their post-transcriptional repression through their associated Argonaute (AGO) proteins. Animal genomes encode hundreds of miRNAs that, tog
Competitive effects of so-called three-site four-spin interactions, single ion anisotropy and bilinear interactions is studied in the mixed spin-1/2 and spin-1 Ising model on a decorated square lattice. Exploring the decoration-iteration transformati
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1604.03576
Autor:
Húlan, Tomáš, Štubňa, Igor
Publikováno v:
In Applied Clay Science 1 June 2020 190
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Pavol Stubna
Publikováno v:
Journal of Language and Education, Vol 6, Iss 4, Pp 216-220 (2020)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e163deb399444a37ada7fe7095269dd4
Publikováno v:
RNA; 2025, Vol. 31 Issue: 1 p51-66, 16p