Zobrazeno 1 - 10
of 68
pro vyhledávání: '"Strut-Braced Wing"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Aerospace, Vol 8, Iss 3, p 80 (2021)
This publication presents the results of complex parametrical strength investigations of typical wings for regional aircrafts obtained by means of the new version of the four-level algorithm (FLA) with the modified module responsible for the analysis
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/eecdc444a5664927b3add4665146c57a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Méheut, Michaël, Arnoult, Guillaume, Atinault, Olivier, Bennehard, Quentin, François, Christophe
This paper aims at summarizing the recent aerodynamic design activities performed at ONERA on promising innovative aircraft and engine integration concepts with the objective to strongly reduce Aviation's climate impact. Within different projects of
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______166::760be876df1bfa24640e9a8a4b1b4d8a
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-03771567
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-03771567
Autor:
Gerald G. Carrier, Guillaume Arnoult, Nicolo Fabbiane, Jean-Sebastien Schotte, Christophe David, Sébastien Defoort, Emmanuel Benard, Martin Delavenne
Publikováno v:
AIAA SCITECH 2022 Forum
Increasing the wing aspect ratio appears as a straightforward way to improve aerodynamic performance of transport aircraft by reducing the lift-induced drag component. However, it comes at the price of a direct negative impact on the wing structural
Autor:
Pareja González, Irene
[ES] The aim of this work is to study the applicability of a Low-Fidelity (LF) structural model for analyzing a given Strut-Braced Wing (SBW) configuration within an optimization environment. To accomplish this goal, the behavior of the structure whe
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1560::e6a1fb6329d12b743309cd851160cef2
https://hdl.handle.net/10251/178361
https://hdl.handle.net/10251/178361
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Iwanizki, Michael, Wöhler, Sebastian, Fröhler, Benjamin, Zill, Thomas, Méheut, Michaël, Defoort, Sébastien, Carini, Marco, Gauvrit-Ledogar, Julie, Liaboeuf, Romain, Tremolet, Arnault, Paluch, Bernard, Kanellopoulos, Stylianos
Publikováno v:
3AF Aerospace Europe Conference 2020
3AF Aerospace Europe Conference 2020, Feb 2020, BORDEAUX, France
3AF Aerospace Europe Conference 2020, Feb 2020, BORDEAUX, France
International audience; The potential of unconventional configurations to reduce the fuel consumption of future aircraft is investigated in the European Clean Sky 2 (ITD Airframe) ONERA-DLR project "NACOR" (New Aircraft Concepts Research-Call for Cor
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::c66843bf65520665caa9ce8493df56ad
https://elib.dlr.de/136281/
https://elib.dlr.de/136281/
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Leifsson, Leifur Thor
The objective of this research is to examine how to design low-noise transport aircraft using Multidisciplinary Design Optimization (MDO). The subject is approached by designing for low-noise both implicitly and explicitly. The explicit design approa
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/10919/26327
http://scholar.lib.vt.edu/theses/available/etd-02282006-164934/
http://scholar.lib.vt.edu/theses/available/etd-02282006-164934/