Zobrazeno 1 - 10
of 196
pro vyhledávání: '"Strobel, Anja"'
Burnout has become more prevalent, mainly in social jobs, and there is evidence that certain personality traits protect against burnout. Only recently, studies have focused on investment traits like Need for Cognition (NFC), the stable intrinsic moti
Externí odkaz:
https://tud.qucosa.de/id/qucosa%3A89142
https://tud.qucosa.de/api/qucosa%3A89142/attachment/ATT-0/
https://tud.qucosa.de/api/qucosa%3A89142/attachment/ATT-0/
Publikováno v:
Front. Psychol. 8:790. doi: 10.3389/fpsyg.2017.00790
Previous research has shown that Need for Cognition (NFC), the individual tendency to engage in and enjoy cognitive endeavors, contributes to academic performance. Most studies on NFC and related constructs have thereby focused on grades to capture t
Autor:
Knappe, Susanne, Klotsche, Jens, Heyde, Franziska, Hiob, Sarah, Siegert, Jens, Hoyer, Jürgen, Strobel, Anja, LeBeau, Richard T., Craske, Michelle G., Wittchen, Hans-Ulrich, Beesdo-Baum, Katja
Objective. This article reports on the test–retest reliability and sensitivity to change of a set of brief dimensional self-rating questionnaires for social anxiety disorder (SAD-D), specific phobia (SP-D), agoraphobia (AG-D), panic disorder (PD-D)
Externí odkaz:
https://tud.qucosa.de/id/qucosa%3A39010
https://tud.qucosa.de/api/qucosa%3A39010/attachment/ATT-0/
https://tud.qucosa.de/api/qucosa%3A39010/attachment/ATT-0/
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, 4:672, ISSN: 1664-1078
Meta-analytic data highlight the value of the Implicit Association Test (IAT) as an indirect measure of personality. Based on evidence suggesting that confounding factors such as cognitive abilities contribute to the IAT effect, this study provides a
Externí odkaz:
http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa-127607
http://www.qucosa.de/fileadmin/data/qucosa/documents/12760/fpsyg-04-00672.pdf
http://www.qucosa.de/fileadmin/data/qucosa/documents/12760/fpsyg-04-00672.pdf
Publikováno v:
In Journal of Research in Personality August 2023 105
Autor:
Ackermann, A. Laura1 (AUTHOR) laura.ackermann@psychologie.tu-chemnitz.de, Strobel, Anja1 (AUTHOR), Rindermann, Heiner1 (AUTHOR)
Publikováno v:
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie. Jan2024, Vol. 38 Issue 1/2, p131-147. 17p.
Publikováno v:
Collabra: Psychology. 2024, Vol. 10 Issue 1, p1-28. 28p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.