Zobrazeno 1 - 10
of 24
pro vyhledávání: '"Strömer, Annika"'
Autor:
Strömer, Annika, Klein, Nadja, Staerk, Christian, Faschingbauer, Florian, Klinkhammer, Hannah, Mayr, Andreas
Structured additive distributional copula regression allows to model the joint distribution of multivariate outcomes by relating all distribution parameters to covariates. Estimation via statistical boosting enables accounting for high-dimensional da
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2406.03900
We develop a model-based boosting approach for multivariate distributional regression within the framework of generalized additive models for location, scale, and shape. Our approach enables the simultaneous modeling of all distribution parameters of
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2207.08470
Autor:
Strömer, Annika, Staerk, Christian, Klein, Nadja, Weinhold, Leonie, Titze, Stephanie, Mayr, Andreas
We present a new procedure for enhanced variable selection for component-wise gradient boosting. Statistical boosting is a computational approach that emerged from machine learning, which allows to fit regression models in the presence of high-dimens
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2202.01657
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Prenatal Diagnosis; Feb2024, Vol. 44 Issue 2, p138-147, 10p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.