Zobrazeno 1 - 10
of 257
pro vyhledávání: '"Storybook reading"'
Autor:
Kim, Jisun
Digital media technologies have been extensively utilized in children's daily lives and many researchers, educators, caregivers, and developers have been interested in finding ways to utilize these technologies in educational settings to facilitate e
Externí odkaz:
https://hdl.handle.net/10919/120866
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
IntroductionThe present study aimed to (1) characterize the home-literacy environments (HLE) of toddlers with Down syndrome (DS) and (2) examine if richness of the HLE, child engagement during shared storybook reading activities, quality of a caregiv
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2103bd82b10a48a2ae0d321f405f5ea6
Autor:
Frontiers Production Office
Publikováno v:
Frontiers in Rehabilitation Sciences, Vol 4 (2023)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/950a9c7985ed4a93b4cdf94931e3ca5c
Publikováno v:
Frontiers in Rehabilitation Sciences, Vol 3 (2023)
Tools to effectively assess the language performance of bilingual children are lacking. Static tests assessing vocabulary knowledge (e.g., naming task) are not appropriate for testing bilingual children due to different types of bias. Alternative met
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/30a7fbe8d198474d81344729bc3c09e9
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Chiaki Hasegawa, Tetsuya Takahashi, Takashi Ikeda, Yuko Yoshimura, Hirotoshi Hiraishi, Sou Nobukawa, Daisuke N. Saito, Hirokazu Kumazaki, Ken Yaoi, Masayuki Hirata, Minoru Asada, Mitsuru Kikuchi
Publikováno v:
NeuroImage, Vol 241, Iss , Pp 118389- (2021)
Parent-child book reading is important for fostering the development of various lifelong cognitive and social abilities in young children. Despite numerous reports describing the effects of familiarity on shared reading for children, the exact neural
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8107ccd210a54f6596906bb671c9a34d
Autor:
Luísa Aurélio, Susana França, Vera Sequeira, Diana Boaventura, Maria João Correia, Bruno Pinto, Sandra Amoroso, Maria João Feio, Cristina Brito, Paula Chainho, Luísa Chaves
Publikováno v:
Frontiers in Marine Science, Vol 8 (2021)
Listening to a story stimulates children to understand concepts and vocabulary, while developing their background knowledge. Previous research indicates that the use of scientifically accurate literature helps children connect to the natural world. P
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2b040b7d5a3b4d3abb9bd888b2fbc12a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
Despite the far-reaching advantages associated with leisure reading, it is an activity that fewer adolescents are choosing to pursue. The present study used a retrospective correlational approach to investigate shared storybook reading in childhood a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9de3ba68b09941938554d1dc2b4a8458