Zobrazeno 1 - 10
of 312
pro vyhledávání: '"Stojanovik A"'
Autor:
Vesna Stojanovik, Emma Pagnamenta, Sarah Sampson, Rachel Sutton, Benjamin Jones, Victoria Joffe, Kate Harvey, Elena Pizzo, Sarah Rae
Publikováno v:
Pilot and Feasibility Studies, Vol 10, Iss 1, Pp 1-17 (2024)
Abstract Background This paper reports the results from a feasibility trial of an early parent-delivered social communication intervention for young children with Down syndrome (‘ASCEND’). The intervention focuses on developing children’s early
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/847bd664735b4a529815b3255cec155b
Autor:
Stojanovik, Vesna1 (AUTHOR) v.stojanovik@reading.ac.uk, Pagnamenta, Emma1 (AUTHOR), Sampson, Sarah1 (AUTHOR), Sutton, Rachel1 (AUTHOR), Jones, Benjamin2 (AUTHOR), Joffe, Victoria3 (AUTHOR), Harvey, Kate1 (AUTHOR), Pizzo, Elena4 (AUTHOR), Rae, Sarah5 (AUTHOR)
Publikováno v:
Pilot & Feasibility Studies. 10/5/2024, Vol. 10 Issue 1, p1-17. 17p.
Publikováno v:
Pilot and Feasibility Studies, Vol 9, Iss 1, Pp 1-11 (2023)
Abstract Background Down syndrome is the most common genetic cause of intellectual disability, affecting 700–800 babies annually in the UK (Wu J, Morris J, Eur J Hum Genet 21:1016–9, 2013). Children with Down syndrome have difficulties developing
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c53dc88f9db743d0851b9ed36e981cc7
Publikováno v:
PLoS ONE, Vol 19, Iss 5, p e0304565 (2024)
PurposeA rise in strokes worldwide means that the number of people affected by aphasia is increasing. Early and accurate diagnosis of aphasia is crucial for recovery. Presently, there are no dedicated screening tests tailored for evaluating aphasia i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/378584a9d56f45dca9068644b7e805f0
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
Acquiring language and communication skills is one of the biggest challenges for children with Down syndrome (DS). However, few evidence-based interventions exist to enhance the development of language and communication in this population. Shared boo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6c8426fb5cd74cb7b5686f329c87fc7b
Autor:
Vesna Stojanovik, Emma Pagnamenta, Emily Seager, Maria Breen, Susie Jennings, Victoria Joffe, Kate Harvey, Elena Pizzo, Hayley Perry
Publikováno v:
Pilot and Feasibility Studies, Vol 8, Iss 1, Pp 1-11 (2022)
Abstract Background Down syndrome is the most common cause of learning disability, affecting approximately 1 in every 700 babies. Children with Down syndrome have particular difficulties with speech and language. This makes it challenging for them to
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/58b5e52e32ed4be0a720fcc28e980c71
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Cilibrasi, Luca, Stojanovik, Vesna
Publikováno v:
Linguistica Pragensia. 30(2):113-126
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=908187