Zobrazeno 1 - 10
of 102
pro vyhledávání: '"Stillman, Gloria"'
Autor:
Stillman, Gloria Ann.
Publikováno v:
Assessing higher order mathematical thinking through applicationsRead the abstract of the thesis..
Thesis (Ph. D.)--University of Queensland, 2002.
Includes bibliographical references.
Includes bibliographical references.
Publikováno v:
Educational Studies in Mathematics, 1998 Jul 01. 36(2), 157-195.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/3482790
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Initiationen mathematikdidaktischer Forschung ISBN: 9783658367657
In mathematical modelling, there is general agreement that metacognitive modelling skills are indispensable. Metacognitive modelling competence is often divided into a knowledge aspect and a control aspect of metacognition (Schraw, 2001). However, it
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::55d2bd9344896720c00976ee050e1e6b
https://doi.org/10.1007/978-3-658-36766-4_7
https://doi.org/10.1007/978-3-658-36766-4_7
Autor:
De Bock, Dirk, Zwaneveld, Bert, Stillman, Gloria Ann, Kaiser, Gabriele, Lampen, Christine Erna
Publikováno v:
International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling ISBN: 9783030376727
De Bock, D & Zwaneveld, B 2020, From Royaumont to Lyon : Applications and Modelling During the 1960s . in G A Stillman, G Kaiser & C E Lampen (eds), Mathematical Modelling Education and Sense-making . 1 edn, Springer Nature Switzerland AG, Cham, International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling, pp. 407-417 . https://doi.org/10.1007/978-3-030-37673-4_35
Mathematical Modelling Education and Sense-making, 407-417
ISSUE=1;STARTPAGE=407;ENDPAGE=417;TITLE=Mathematical Modelling Education and Sense-making
De Bock, D & Zwaneveld, B 2020, From Royaumont to Lyon : Applications and Modelling During the 1960s . in G A Stillman, G Kaiser & C E Lampen (eds), Mathematical Modelling Education and Sense-making . 1 edn, Springer Nature Switzerland AG, Cham, International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling, pp. 407-417 . https://doi.org/10.1007/978-3-030-37673-4_35
Mathematical Modelling Education and Sense-making, 407-417
ISSUE=1;STARTPAGE=407;ENDPAGE=417;TITLE=Mathematical Modelling Education and Sense-making
At the Royaumont Seminar (1959), the New Math reform was officially launched. In the decade between Royaumont and the first ICME congress in Lyon (1969), many mathematics educators were involved in actions to facilitate the implementation of the New
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::28a37185bb036006651d063ccfc72934
https://doi.org/10.1007/978-3-030-37673-4_35
https://doi.org/10.1007/978-3-030-37673-4_35
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Brown, Jill1 jill.brown@acu.edu.au, Stillman, Gloria1 gloria.stillman@acu.edu.au
Publikováno v:
Australian Mathematics Education Journal (AMEJ). 2021, Vol. 3 Issue 4, p3-4. 2p.
Autor:
Stillman, Gloria Ann, Brown, Jill P.
This open access book is based on selected presentations from Topic Study Group 21: Mathematical Applications and Modelling in the Teaching and Learning of Mathematics at the 13th International Congress on Mathematical Education (ICME 13), held in Ha
Externí odkaz:
http://library.oapen.org/handle/20.500.12657/23017