Zobrazeno 1 - 10
of 21
pro vyhledávání: '"Stienstra K"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Mens en Maatschappij, 97(2), 126. Amsterdam University Press
Prior research indicates a gender gap in reading performance among primary school students in which boys underperform compared to girls. Based on theories on gender differences in teacher expectations and how low teacher expectations lead to low stud
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=narcis______::3c9ffc8403d885cee17e30fd296357f4
https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/422914
https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/422914
Publikováno v:
Mens & Maatschappij, 97(1), 72. Amsterdam University Press
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::be28ff6745626aed5b8758a93903780a
https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/417843
https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/417843
Autor:
Stienstra, K, Maas, I., Knigge, A., Schulz, W., Leerstoel Lippe, Social Networks, Solidarity and Inequality
Publikováno v:
European Sociological Review, 37(2), 186-200. Unesco & Oxford University Press
Stienstra, K, Maas, I, Knigge, A & Schulz, W 2021, ' Resource compensation or multiplication? The interplay between cognitive ability and social origin in explaining educational attainment ', European Sociological Review, vol. 37, no. 2, pp. 186-200 . https://doi.org/10.1093/esr/jcaa054
European Sociological Review, 37(2). Oxford University Press
Stienstra, K, Maas, I, Knigge, A & Schulz, W 2021, ' Resource compensation or multiplication? The interplay between cognitive ability and social origin in explaining educational attainment ', European Sociological Review, vol. 37, no. 2, pp. 186-200 . https://doi.org/10.1093/esr/jcaa054
European Sociological Review, 37(2). Oxford University Press
While previous research has conclusively established that children with higher cognitive ability and those originating from advantaged socioeconomic status (SES) backgrounds have better educational outcomes, the interplay between the influences of co
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::083c0cb26b3492b332b267db37f044a7
https://research.vu.nl/en/publications/367cb19a-38ed-46ea-bc90-8f5b484ee1f3
https://research.vu.nl/en/publications/367cb19a-38ed-46ea-bc90-8f5b484ee1f3
Autor:
Wafelaar, Feline, Stienstra, K
This study utilized data from the 2016 Progress in International Reading Literacy Study to examine the effect of the frequency of tablet usage in school on children’s reading achievements. It further addressed the gender gap in achievements by expl
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______101::5d73733445fc660463a648d7b4913d3d
https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/410563
https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/410563
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.