Zobrazeno 1 - 10
of 19 856
pro vyhledávání: '"Statistics Course"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Statistics and Data Science Education, Pp 1-11 (2024)
While society expects college graduates to possess critical thinking skills to discern distorted truth, overcome ignorance, and ground action in social reality, recent studies show that traditional lecture-based collegiate instruction may not always
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dfee9f244fc044b387518b820dfc9e88
Autor:
Jacqueline Herman
Publikováno v:
Journal of Statistics and Data Science Education, Pp 1-10 (2024)
A redesign of a traditional introductory statistics course was performed with the intent of increasing student success in the course without the extreme burden of implementing a flipped course. A study was then conducted to compare the new format (we
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/79a0acf9909f4dc99b89e4747b2ff742
Autor:
Brenna Curley, Jillian Downey
Publikováno v:
Journal of Statistics and Data Science Education, Vol 32, Iss 3, Pp 272-282 (2024)
Alternative grading methods, such as standards-based grading, provide students multiple opportunities to demonstrate their understanding of the learning outcomes in a course. These grading methods allow for more flexibility and help promote a growth
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ec6267f39d9444da9d60e49801a013d4
Autor:
Alexis Lerner, Andrew Gelman
Publikováno v:
Journal of Statistics and Data Science Education, Vol 32, Iss 3, Pp 241-252 (2024)
Data literacy for students in nonquantitative fields is important as statistics become the grammar of research and how the world’s decisions are made. Statistics courses are typically offered by mathematics or statistics departments or by social an
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ea0eadaf5f234ba5b9282605fbda3fcb
Autor:
Isabel R. Fulcher, Donald Fejfar, Nichole Kulikowski, Jean-Claude Mugunga, Michael Law, Bethany Hedt-Gauthier
Publikováno v:
Journal of Statistics and Data Science Education, Vol 32, Iss 3, Pp 315-323 (2024)
During the COVID-19 pandemic, a group of health program implementors and research analysts across seven low- and middle-income countries (LMICs) alongside Boston-based collaborators convened to implement data-driven approaches for public health respo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c73f0c5129634f86b44d8e91567b1168
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Statistics and Data Science Education, Vol 32, Iss 1, Pp 24-35 (2024)
AbstractIn this article, we explore the drivers of students’ success in a first-year university statistics course. Using a unique sample from Westminster International University in Tashkent, we discover that student engagement with their studies i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3de7e38007684cfbaf1a971d19872e2b