Zobrazeno 1 - 10
of 18
pro vyhledávání: '"Stanislav Štěpáník"'
Autor:
Stanislav Štěpáník
Publikováno v:
Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature, Vol 15, Iss 4 (2022)
The role of grammar in L1 teaching has been a topic of a long-lasting debate. Czech language instruction is no exception. Based on an almost 200-year-old tradition, the prevailing model of teaching Czech is grammar- and knowledge-based. Innovations s
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9403dfd565b0497d87aee7651ddfc0df
Autor:
Stanislav Štěpáník
Publikováno v:
Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, Vol 30 (2021)
Artykuł dotyczy problemu kluczowego dla kształtowania środowiska nauczania i uczenia się: ustalania programowych założeń, procesu ich wdrażania i rezultatów w nauczaniu. W przypadku nauczania języka czeskiego okazuje się, że ich oderwanie
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e6d7f5975b6f4c17bc2a44501a374ab9
Autor:
Stanislav Štěpáník
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 70, Iss 1 (2020)
Abstrakt: Předložená teoretická studie se zabývá problematikou utváření učebního prostředí determinující kvalitu výuky českého (mateřského) jazyka s ohledem na integraci sémanticko-logické struktury obsahu propojením jazykové
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d79c52ec5b66471881ccf6a877915e78
Autor:
Stanislav Štěpáník
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 28, Iss 3 (2018)
Cílem této empirické studie je prozkoumat vliv nové podoby maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury (ČJL) na vyučování ČJL ve střední škole. Metodou polostrukturovaného rozhovoru s šestnácti učiteli gymnázií a středních
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/183cbde24f8740a396f7c08984a343a2
Autor:
Stanislav Štěpáník, Jan Slavík
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 27, Iss 1 (2017)
Cílem této empirické studie je: (1) představit žákovský prekoncept jako konstitutivní prvek výuky mateřského jazyka, (2) ukázat na konkrétním příkladu větného členu (přívlastku), že pojetí žákovského prekonceptu jako klíčo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bcef45241ffa4cd6808f1d2240facdc8
Autor:
Stanislav Štěpáník
Publikováno v:
Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego. 31:1-10
W artykule przedstawiono konieczność wprowadzenia tematyki ekolingwistycznej do nauczania języka ojczystego. Na przykładzie postów i wpisów na Instagramie dokonanych przez czeskich, polskich i słowackich influencerów pokazano, że techniki ma
Autor:
Tomáš Janík, Jan Slavík, Tereza Češková, Irena Budínová, Eva Minaříková, Petr Najvar, Markéta Bartoňová, Věra Ferdiánová, Lukáš Feřt, Michaela Horniaková, Alena Hošpesová, Jan Husák, Martin Jáč, Jiří Kohout, Petra Konečná, Dana Kričfaluši, Markéta Kuberská, Pavel Masopust, Pavel Mentlík, Alena Nohavová, Markéta Píšová, Lukáš Rokos, Václav Stacke, Stanislav Štěpáník, Kateřina Tomešková, Tereza Topolovská, Michal Vavroš, Matěj Vrhel
The book introduces the issue of productive culture of teaching and learning in broader didactical context. In the first part of the book, three areas of productive culture of teaching and learning are as theoretical framework presented: 1. clarity,
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::c11955209b4b34c42905cf29d13f20ba
https://doi.org/10.5817/cz.muni.m280-0241-2022
https://doi.org/10.5817/cz.muni.m280-0241-2022
Publikováno v:
Journal of Language and Cultural Education. 7:108-139
Cultivated speech with correct pronunciation and adequate prosody is important from a social, communicative and also didactic point of view. It can be regarded a “universal quality” of one’s self-presentation. Even though the Czech curriculum s
Autor:
Stanislav Štěpáník
Publikováno v:
L1 Educational Studies in Language and Literature. 19:1-24
Autor:
Stanislav Štěpáník
Publikováno v:
Educational Linguistics ISBN: 9783030559960
Like others in this book, this chapter deals with the basic question of What is the role of L1 teaching in the global era? In many parts of the world, L1 teaching has evolved from Classics, i.e. from a common base. Even though the divergent and turbu
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::072e09f8d6a8b84ffa9023b282790b6a
https://doi.org/10.1007/978-3-030-55997-7_9
https://doi.org/10.1007/978-3-030-55997-7_9