Zobrazeno 1 - 10
of 917
pro vyhledávání: '"Sport Pedagogy"'
Autor:
Alfonso Valero-Valenzuela, Luz Amelia Hoyos Cuartas, Diego Andrés Heredia-León, Patxi León-Guereño
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9e3ae0c1ef124124894bbb71e5ad1f69
Publikováno v:
Open Education Studies, Vol 6, Iss 1, Pp 1158-1176 (2024)
This study sought to propose the Undesirable Behavior Strategies Questionnaire – Physical Education (UBSQ-PE), based on Doyle, W. (1977). Paradigms for research on teacher effectiveness. Review of Research in Education, 5(1), 163–198. classroom e
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b412f0be3d1646d895f62d6242aebe4c
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 11, Iss 1 (2024)
University curricula of Physical Activity and Sport Sciences usually strengthen different areas of professional intervention to their students. Physical activity for health, sports training, physical performance, sports management, and physical educa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a0df475ae1f54f95ba5e1ddeddf1eb8b
Publikováno v:
Formazione & Insegnamento, Vol 22 (2024)
La pratica di attività sportiva assume un significato rilevante all’interno del processo educativo di ogni individuo. La Sport Pedagogy (SP) si realizza in una varietà di contesti, tra cui la scuola, l’associazione sportiva, la famiglia e compr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/480c55ccde294871a7b245bb59519480
Autor:
Euichang Choi
Publikováno v:
Cheyuk gwahag yeon-gu, Vol 33, Iss 3, Pp 279-295 (2022)
PURPOSE Sport pedagogy (SP) has established itself as a subdiscipline in Human Movement Studies since the 1970s. It has become an academic labyrinth as a result of its rapid flourishing. Most researchers are extremely confused about this disorderly r
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fe8a81bddbf2452d93965e7a0b40c66e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Julie A. Brunton, Francisco José Cánovas-Alvarez, Lourdes Meroño, Alejandro Leiva-Arcas, José Luis Arias-Estero, Elena Conde, Emanuele Isidori, Andrew Decelis, Charalampos Samantzis, Alper Yıldız, Yeliz İlgar Doğan, Alessandra Fazio, Oliver Mallia, Athanasios Koustelios, Antonio Sánchez-Pato
Publikováno v:
Journal of Human Sport and Exercise, Vol 17, Iss 3, Pp 553-566 (2022)
This research was part of a large intervention study implementing the European Sports Leadership Programme (ESLP). This paper reports the outcomes of the qualitative study that employed focus groups to assess the students’ perceptions of the 15 com
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d906b18bf60845e8bec3e4ef6c64a24b
Autor:
Ana Flávia Backes, Valmor Ramos, Vinícius Zeilmann Brasil, Leonardo Ristow, Sandy Dorian Isla Alcoser, Luciane Cristina Arantes, Juarez Vieira do Nascimento
Publikováno v:
Journal of Physical Education, Vol 34 (2023)
ABSTRACT The present theoretical paper aimed to present pedagogical principles of constructivist-oriented teaching practices in team sports (TS). Specifically, the research sought to situate constructivism as a conceptual perspective to guide the tea
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ed19e2eaa4e34b759106eab61e997a5e