Zobrazeno 1 - 10
of 3 666
pro vyhledávání: '"Spoken word recognition"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ingrid Tiscareño
Publikováno v:
Revista Lengua y Cultura, Vol 5, Iss 9, Pp 70-79 (2023)
Different linguistic factors can influence the recognition of spoken words in French. We are interested in the impact of the linguistic factor of phonological density, which refers to the number of phonological neighbours of words and which is relate
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6e85d7ef89fa4325ba036e6a7a272225
Autor:
Laurence Bruggeman, Anne Cutler
Publikováno v:
Frontiers in Language Sciences, Vol 3 (2024)
To comprehend speech, listeners must resolve competition between potential candidate words. In second-language (L2) listening such competition may be inflated by spurious activation; the onsets of “reggae” and “legacy” may both activate “le
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/29ae81001da24c26900f5a596cb6d47e
Autor:
Susannah V. Levi
Publikováno v:
Languages, Vol 9, Iss 5, p 159 (2024)
Speech mixed with noise and speech that is of an unfamiliar variety both make the task of understanding more difficult. Children are often more negatively affected by these situations than adults. Numerous studies have examined the cognitive and ling
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3c82d2c176a246f28582a5173085a546
Publikováno v:
Journal of Cognition, Vol 7, Iss 1, Pp 38-38 (2024)
The Time-Invariant String Kernel (TISK) model of spoken word recognition (Hannagan, Magnuson & Grainger, 2013; You & Magnuson, 2018) is an interactive activation model with many similarities to TRACE (McClelland & Elman, 1986). However, by replacing
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7743920d914145968df1df28f5385b74
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2023)
Language researchers in a variety of disciplines have used priming as a tool to investigate theoretical questions. In spoken word recognition, long-term repetition priming effects have been obtained across a number of behavioral tasks (e.g., lexical
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/43ee98f0fdd94968b0a6982a20491974