Zobrazeno 1 - 10
of 103
pro vyhledávání: '"Spending on education"'
Autor:
Anda Gabriela TEODORESCU
Publikováno v:
Annals of the University of Oradea: Economic Science, Vol 33, Iss 1, Pp 354-361 (2024)
Through this research we aim to make a brief analysis of how the value of educational investments influences the performance of students in Romania. In order to achieve the proposed goal, it is necessary to analyze some specific indicators to educati
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/19ec7d0867394ea3b796dd8dd8d81620
Autor:
Enzo Valentini
Publikováno v:
Economies, Vol 12, Iss 6, p 126 (2024)
Intergenerational education mobility is a key dimension of social mobility and explores the extent to which educational attainment is transmitted across generations within a society. The implications of low education mobility concern both equity (eve
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a0a4be57a88647c684941da7024bcfa8
Publikováno v:
Journal of Business & Economic Analysis, Vol 05, Iss 03, Pp 227-239 (2022)
The allocation and level of government spending is meant to be one major factor that can reduce poverty in a country. This study uniquely conducts the assessment of the effect of government expenditure on poverty incidence in Nigeria over the period
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f30ed79e4cb245a29f57c3119c5ba55f
Autor:
Aan Riana, Muhammad Khafid
Publikováno v:
JEJAK: Jurnal Ekonomi dan Kebijakan, Vol 15, Iss 2, Pp 324-335 (2022)
Human development indicates a country’s progress. It is used to achieve economic growth. The purpose of this study is to find out how the development of the human development index (HDI) in Central Java in 2016-2020 and to analyze how much influenc
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/aa7189e84cc04972911933525f832c6c
Publikováno v:
Cogent Economics & Finance, Vol 10, Iss 1 (2022)
Government spending on human capital continues to increase over the years. However, knowledge of the efficiency of such spending is limited. Using data from World Bank’s World Development Indicator and World Governance Indicator from 2006 to 2017 a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/11ef329e8c214169aeb5d478c617cae7
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Mahmood, Haider, Tanveer, Muhammad
Publikováno v:
TEM Journal. 10(3):1184-1189
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=978286
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Juliana Arias-Ciro
Publikováno v:
Revista CEA, Vol 6, Iss 11, Pp 127-144 (2020)
This bibliometric study analyzes the literature on the efficiency of public education expenditure using two types of bibliometric indicators: quantity (number of publications) and quality (impact by year, author, and journal). These indicators are ca
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/42ed33849250483db1fce7ff07749e6a