Zobrazeno 1 - 10
of 69
pro vyhledávání: '"Speech-brain coherence"'
The aim of this 3-year longitudinal project was to test the prospective relationship of pre-reading low delta-band brain activity in response to speech and reading acquisition.
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::ce91b5d662fa621df21a28090a12e848
Publikováno v:
NeuroImage, Vol 251, Iss , Pp 118991- (2022)
Infants prefer to be addressed with infant-directed speech (IDS). IDS benefits language acquisition through amplified low-frequency amplitude modulations. It has been reported that this amplification increases electrophysiological tracking of IDS com
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/80c9ab5692554365b78a52513f375ef4
Autor:
Schmidt, Fabian1,2 (AUTHOR) fabian.schmidt@sbg.ac.at, Chen, Ya‐Ping1,2 (AUTHOR), Keitel, Anne3 (AUTHOR), Rösch, Sebastian4 (AUTHOR), Hannemann, Ronny5 (AUTHOR), Serman, Maja5 (AUTHOR), Hauswald, Anne1,2 (AUTHOR), Weisz, Nathan1,2,6 (AUTHOR)
Publikováno v:
Psychophysiology. Nov2023, Vol. 60 Issue 11, p1-18. 18p.
Autor:
Gastaldon, Simone1,2 simone.gastaldon@unipd.it, Busan, Pierpaolo3, Molinaro, Nicola4,5, Lizarazu, Mikel4
Publikováno v:
Journal of Speech, Language & Hearing Research. Nov2024, Vol. 67 Issue 11, p4339-4357. 19p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
NeuroImage
Infants prefer to be addressed with infant-directed speech (IDS). IDS benefits language acquisition through amplified low-frequency amplitude modulations. It has been reported that this amplification increases electrophysiological tracking of IDS com
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::37f298af5a0604edce1a9472d06ece73
https://doi.org/10.1016/j.neuroimage.2022.118991
https://doi.org/10.1016/j.neuroimage.2022.118991
Publikováno v:
Journal of cognitive psychology
Journal of cognitive psychology, 34(2):179-193
Addi. Archivo Digital para la Docencia y la Investigación
instname
Journal of cognitive psychology, 34(2):179-193
Addi. Archivo Digital para la Docencia y la Investigación
instname
Published online: 04 Oct 2021 Neural entrainment to the low-frequency modulations of speech might contribute significantly to reading acquisition. Still, no previous study has actually attempted to establish a longitudinal link between them. The pres
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::b91dc630d89bfbf68c6705980d1a34d9
http://hdl.handle.net/2013/ULB-DIPOT:oai:dipot.ulb.ac.be:2013/333879
http://hdl.handle.net/2013/ULB-DIPOT:oai:dipot.ulb.ac.be:2013/333879
Autor:
Becker, Robert1 (AUTHOR) Robert.becker@psychologie.uzh.ch, Hervais-Adelman, Alexis1,2 (AUTHOR)
Publikováno v:
Cerebral Cortex Communications. 2023, Vol. 4 Issue 1, p1-13. 13p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.