Zobrazeno 1 - 10
of 83
pro vyhledávání: '"Special education policy"'
Autor:
Kathryn Underwood, Ayshia Musleh
Publikováno v:
Studies in Social Justice, Vol 18, Iss 1 (2024)
Through an analysis of personal histories, we reflect on changes in disability discourses in educational contexts since the 1970s. We argue that educational systems are deeply resistant to critical discourse of disability even while espousing social
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e6f2fb322202497aaf85f74538caca56
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Garry Hornby
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 13, Iss 10, p 1008 (2023)
Improving education provision for children with special educational needs and disabilities in Barbados is the focus of this article. It takes into account the wider historical and educational context and uses a whole education approach to conduct the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/57034fa1a0e7420b9b26faa838c647e4
Autor:
Joseph Travers
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 13, Iss 9, p 859 (2023)
Ireland’s ratification of the United Nations Convention on the Rights of Persons with Disabilities (UNCRPD) raises questions about the future role of special schools and classes in the country. Internationally, Ireland has had a relatively low numb
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6a5b7caee979432ea31a145465200657
Autor:
Kamille Vaz
Publikováno v:
Educação & Realidade, Vol 46, Iss 3 (2022)
The aim of this article is to contribute to the discussion on the project of public school and of teacher for Special Education as proposed by Brazilian educational policies in the beginning of the 21st century. Based on historical-dialectical materi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cb095f18e88e47dbb0114a10811558e4
Autor:
Kamille Vaz
Publikováno v:
Educação & Realidade, Vol 46, Iss 3 (2022)
O objetivo deste artigo é contribuir com o debate do projeto de escola pública e de professor para a educação especial proposto nas políticas educacionais no início do século XXI no Brasil. Com base no materialismo histórico-dialético, anali
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0868f4e4436749159befcb7b75929035
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 12, Iss 1, p 35 (2022)
Members of the Deaf New American community reported they arrived in the United States with no formal education, unable to read or write in their native language, and had zero fluency in English. Efforts to educate them have floundered, and the study
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/02f8dd908b4f4449b8e3ee6ea37b4003
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.