Zobrazeno 1 - 10
of 5 405
pro vyhledávání: '"Special Education and Disability"'
Autor:
Paul, Peter V.
Publikováno v:
American Annals of the Deaf, 2018 Apr 01. 163(1), 5-12.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/26476311
Autor:
Audri Sandoval Gomez, Aja McKee
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 5 (2020)
The inception of the Education for All Handicapped Children Act (EAHCA) in 1975 provided hope and the opportunity for equitable educational experiences for individuals with disabilities. Forty-five years later, the United States remains in a deficit-
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/34b8216fe454410c90b43e2f1b453db3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Wlazło, Marcin
Publikováno v:
Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych / Problems of Education, Rehabilitation and Socialization of People with Disabilities. (23):39-47
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=557320
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Andreou, Georgia1 (AUTHOR) andreou@uth.gr
Publikováno v:
International Journal of Disability, Development & Education. Jan2016, Vol. 63 Issue 1, p1-6. 6p.
Autor:
Roderick Jones
Publikováno v:
Proceedings of the 2020 AERA Annual Meeting.
Autor:
Peter V. Paul
Publikováno v:
American Annals of the Deaf. 163:5-12
This article serves to highlight the need for policy to support the smooth transition of students with special education needs/disability from early childhood programmes to primary school education. It identifies what is and provides recommendations.
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::7632a65f8477f30ff5f276f98d696653
https://doi.org/10.31124/advance.9638687.v1
https://doi.org/10.31124/advance.9638687.v1
Autor:
Satine Winter
Publikováno v:
Encyclopedia of the UN Sustainable Development Goals ISBN: 9783319699028
[Extract:] Special education is influenced by changes in philosophical understandings of disability and the role of disabled people within society and shaped by social, economic, cultural, and political reforms over time. The early beginnings of spec
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::35702fcfd887cb969eb5bdf7bb9d2e88
https://doi.org/10.1007/978-3-319-69902-8_32-1
https://doi.org/10.1007/978-3-319-69902-8_32-1