Zobrazeno 1 - 10
of 304
pro vyhledávání: '"Spanish as a Second language"'
Publikováno v:
Revista de Estudos da Linguagem, Vol 31, Iss 1, Pp 305-343 (2023)
Resumo: O foco deste estudo piloto foi verificar se brasileiros aprendizes de espanhol como segunda língua (L2) são capazes de perceber a diferença na entoação de interrogativas totais e parciais na língua espanhola, além de examinar se o temp
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bd82c06d55264dc29e15b232fa5aeacb
Autor:
Juan-María Garrido, Daniel Ortega
Publikováno v:
Languages, Vol 9, Iss 1, p 28 (2024)
Assessment of prosody is not usually included in the evaluation of oral expression skills of L2 Spanish learners. Some of the factors that probably explain this fact are the lack of adequate materials, correctness models and tools to carry out this a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0f193bba33f843a9bb2bbbe6ca7a71e7
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ángel Osle
Publikováno v:
Journal of Linguistics and Language Teaching, Vol 12, Iss 1, Pp 59-74 (2021)
The present study explores the impact of using Telegram – a relatively new mobile application - on the development of speaking skills in a group of Chinese learners of Spanish. A total of 16 participants who were following a non-credited online Spa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/273d2d260fd148e4aa0f5d2137b05c14
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Bomgaars, Jill, Bachelor, Jeremy W.
Publikováno v:
Journal of Foreign Language Education and Technology. 5(1):1-34
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=886991
Autor:
Maha Soliman
Publikováno v:
Trabalhos em Linguística Aplicada, Vol 60, Iss 2 (2021)
In this investigation we report results from a qualitative case study focused on Spanish as a second language teaching context in Chile. With the aim of exploring the relation between curricular material characteristics, topic familiarity and topic i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8d0c6772f96c44c8b62c0d8539eb1a59
Autor:
C. Cecilia Tocaimaza-Hatch
Publikováno v:
Ikala: Revista de Lenguaje y Cultura, Vol 25, Iss 3 (2020)
It has been observed that language learners struggle to gain access to the metaphorical structures that are part of the target language and culture. In this study, six Spanish L2 learners and nine Spanish heritage speakers from the United States comp
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ca7e9ea60f174bd59f676de53cf54954