Zobrazeno 1 - 10
of 41
pro vyhledávání: '"Spanish as L2"'
Autor:
Dorottya Kovács
Publikováno v:
Phonica, Vol 18 (2022)
In this study, we analyze the so-called “syllable contraction”, that is, the reduction of a sequence of two identical vowels to the duration of a single sound, across word boundaries. We investigate the phenomenon in the semi-spontaneous speech o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1cdfafc3367046faa9a714d90a04e4dd
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Đuričić Gnjatović, Milica
Publikováno v:
Књиженство / Knjiženstvo. (7):148-166
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=609638
Autor:
Viola G. Miglio, Stefan Th. Gries
Publikováno v:
Languages, Vol 6, Iss 2, p 80 (2021)
This study set out to investigate whether US Heritage Spanish features a more streamlined verbal paradigm in psych verb constructions compared to standard varieties of Spanish, where HS speakers find an invariable third-person singular form acceptabl
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ed2a33f52c234aeb853099ce7d4464e6
Autor:
Berit Aronsson
The present study investigates language learners’ perceptions of what types of language learning activities they carry out in the Spanish second language (L2) classroom and what activities are the most common ones. A further aim is to investigate h
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::dc16507f6fcde59a75c6fd0edfaefd72
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-202300
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-202300
Publikováno v:
Revista de Innovación y Buenas Prácticas Docentes, 12(1), 1-18
El siguiente artículo describe una experiencia de metodología curricular participativa para la realización de material didáctico para la enseñanza de español como L2 para la comunidad haitiana en Chile. Para lograr esta finalidad se diseñó y
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1412::73494f10cfbad1210030d51befec144e
https://hdl.handle.net/10396/25497
https://hdl.handle.net/10396/25497
Autor:
Kovács, Dorottya
Publikováno v:
PHONICA; Vol. 18 (2022); 3-23
En la present investigació, pretenem analitzar el fenomen de la "contracció sil·làbica", és a dir, la reducció d'una seqüència de dues vocals idèntiques /e/ a una de sola, que té lloc a la frontera entre paraules separades. Investiguem aque
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
BURGOS PULIDO, Claudia
Several studies focus on the emotionality differences between a first and a second language. The main objective of this study is to analyse two relevant aspects of the emotionality of words in Spanish as a L2. On the one hand, participants give their
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2186::39b911f9c11d4b89844846d10e22b202
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-519291
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-519291