Zobrazeno 1 - 10
of 145
pro vyhledávání: '"Spanish Teaching"'
Publikováno v:
Studia Romanica Posnaniensia, Vol 50, Iss 3, Pp 113-123 (2023)
The purpose of our article is to analyze the main differences between sociolinguistic competence and pragmatic competence, integrated within communicative competence. Firstly, we will try to define, char-acterize, and exemplify the tools inherent to
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2642d98063cf45c0bb6ce4c716958954
Autor:
Angela George, Anne Hoffman-González
Publikováno v:
Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas, Vol 18, Pp 89-101 (2023)
Spanish teachers in the USA are responsible for showing students what Spanish looks and sounds like (Ballman, Liskin-Gasparro & Mandell, 2001) and therefore act as role-models for their students in terms of their attitudes towards different varieties
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b01e796a0a36416f8b65fb632d6dffc9
Autor:
Yang Song, Jinwei Wang
Publikováno v:
Sintagma, Vol 35, Pp 137-155 (2023)
Based on the Nuevo Español Moderno I-IV (2014, 2015, 2015, 2018) and the Nuevo Sueña I-IV (2015, 2015, 2016, 2016), which are published by Chinese and Spanish authors respectively, this study pretended to make a contrastive analysis about the devel
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a12114c707d7410bb66bc3612088c43a
Publikováno v:
Apertura, Vol 14, Iss 2, Pp 146-163 (2022)
The objective of this paper was to analyze the teaching practice of a preschool teacher in a private school in San Luis Potosi, Mexico, based on the dimensions of effective and represented work. From the analysis of the instructions and the simple se
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0b58d2c1779e45dea360b334853ccbcc
Publikováno v:
Актуальные проблемы филологии и педагогической лингвистики, Iss 1, Pp 17-28 (2022)
The article discusses the problem of phonetic interference and examines it as an interesting linguistic phenomenon faced by the students studying Spanish as the second foreign language with regard of the acquired knowledge in English. The author pres
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9704efdbbb4d4b1d945292b00ae48969
Autor:
Videva, Radomira
Publikováno v:
Проглас / Herald. 29(2):158-164
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=917534
Autor:
Ana Cavalheiro Recuero
Publikováno v:
Revista de Estudos da Linguagem, Vol 28, Iss 1, Pp 69-92 (2020)
Resumo: Este estudo resgata o processo histórico que inaugurou e institucionalizou o ensino do espanhol no Brasil e analisa os argumentos operados no arquivo governamental para justificar a inclusão do idioma. Para identificar as ideologias linguí
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/33659aed36d548f8bb8cbd4fa14b7eb9
Publikováno v:
marcoELE. Revista de Didáctica Español Lengua Extranjera, Iss 32 (2021)
Es importante el estudio de la competencia profesional que deberían poseer los futuros docentes de Español como lengua extranjera, puesto que de ella depende el éxito o fracaso del proceso formal de enseñanza-aprendizaje que lleven a cabo con sus
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/15eb6b7f190b4540a4767b26273056fd
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.