Zobrazeno 1 - 10
of 30
pro vyhledávání: '"Spaced retrieval practice"'
Autor:
Campbell R. Bego, Keith B. Lyle, Patricia A. S. Ralston, Jason C. Immekus, Raymond J. Chastain, Lora D. Haynes, Lenore K. Hoyt, Rachel M. Pigg, Shira D. Rabin, Matthew W. Scobee, Thomas L. Starr
Publikováno v:
International Journal of STEM Education, Vol 11, Iss 1, Pp 1-18 (2024)
Abstract Background Undergraduate STEM instructors want to help students learn and retain knowledge for their future courses and careers. One promising evidence-based technique that is thought to increase long-term memory is spaced retrieval practice
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/13125faeb142423695a0e121ef8777ef
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Amir Reza Lotfolahi, Hadi Salehi
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 4, Iss 1 (2017)
This study used a novel method to explore different schedules of spacing in young EFL learners. In doing so, we taught young EFL learners English–Farsi word pairs using different spacing schedules (massed vs. spaced). In the massed condition, learn
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8303a91f1ed642ef9060ada6bd631bcf
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Buelens, Wouters
Studenten in het hoger onderwijs die deelnemen aan cursussen in een online studiecontext zijn sterk op zichzelf aangewezen wat de keuze van hun leerstrategieën betreft. Doorgaans hanteren zij studiemethodes waarvan aangetoond is dat ze weinig effect
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______4301::ab2161b330c1f0ac72d24d8cc4f0b194
https://research.ou.nl/en/studentTheses/61d48d9a-d65e-4ec3-ab91-8339b45e0178
https://research.ou.nl/en/studentTheses/61d48d9a-d65e-4ec3-ab91-8339b45e0178
Publikováno v:
RiuNet. Repositorio Institucional de la Universitat Politécnica de Valéncia
instname
instname
Learning analytics have great potential to support students’ learning process and instructors’ learning design, specially when presented as a visualization, visual-form LA, designed in conjunction with student reflections. This presentation repre
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.