Zobrazeno 1 - 10
of 2 101
pro vyhledávání: '"Source memory"'
Autor:
Reese, Elaine, author
Publikováno v:
How Stories Change Us : A Developmental Science of Stories from Fiction and Real Life, 2024.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780197747902.003.0006
Autor:
Yan Li, Zhiwei Liu
Publikováno v:
BMC Psychology, Vol 12, Iss 1, Pp 1-10 (2024)
Abstract Deception is a common occurrence in daily life and has been shown to impair memory. This study investigated the memory-undermining effects of deception in a simulated daily life scenario, focusing on the potential moderating effect of the li
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8ec05aa9075540d0831424c504ac9a3b
Autor:
Sara D. Beck, Andrea Weber
Publikováno v:
Frontiers in Language Sciences, Vol 2 (2024)
Memory for who said what can help native and non-native listeners identify critical information for use in conversations. In two experiments, source memory for object-speaker associations was tested for listeners varying in language proficiency. Nati
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c1dcd1053347419ea8a6e0e4d4e53259
Publikováno v:
Frontiers in Human Neuroscience, Vol 17 (2023)
In recent years, several cross-cultural studies reported that Westerners focus more on central aspects of a scene (e.g., an object) relative to peripheral aspects (e.g., the background), whereas Easterners more evenly allocate attention to central an
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cc53f70f28c34c88ac4d70de618b3714
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Cognitive Research, Vol 7, Iss 1, Pp 1-19 (2022)
Abstract Consumers are exposed to large amounts of advertising every day. One way to avoid being manipulated is to monitor the sources of persuasive messages. In the present study it was tested whether high exposure to advertising affects the memory
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/32e37942c4424d238ec505e2a3fb29d8