Zobrazeno 1 - 10
of 930
pro vyhledávání: '"Sound particle"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Al Hwaitat, Ahmad K.1 (AUTHOR) ahmad.hwaitat1@gmail.com, Al-Sayyed, Rizik M. H.1 (AUTHOR), Salah, Imad K. M.1 (AUTHOR), Manaseer, Saher1 (AUTHOR), Al-Bdour, Hamed S.1 (AUTHOR), Shukri, Sarah E.1 (AUTHOR)
Publikováno v:
Journal of Experimental & Theoretical Artificial Intelligence. Oct2022, Vol. 34 Issue 5, p749-780. 32p.
Publikováno v:
INTER-NOISE and NOISE-CON Congress and Conference Proceedings. 263:2665-2673
The analysis of noise and acoustics in indoor spaces is often performed with geometrical methods from the ray-tracing family, such as the sound particle method. In general, these offer an acceptable balance between physical accuracy and computational
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Saher Manaseer, Ahmad K. Al Hwaitat, Imad Salah, Rizik M. H. Al-Sayyed, Sarah E. Shukri, Hamed S. Al-Bdour
Publikováno v:
Journal of Experimental & Theoretical Artificial Intelligence. 34:749-780
PSO is a remarkable tool for solving several optimisation problems, like global optimisation and many real-life problems. It generally explores global optimal solution via exploiting the particle –...
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Alexander Pohl, Uwe M. Stephenson
Publikováno v:
Building Acoustics. 18:97-122
In room and urban acoustics, ray tracing as well as, for the reverberation tail, radiosity based simulation methods are in use. Any implementation of diffraction into the sound particle simulation method, i.e. a variant of ray tracing, causes a split
Autor:
Uwe M. Stephenson
Publikováno v:
Acta Acustica united with Acustica. 96:1051-1068
Ray tracing (RT) and mirror image source methods (MISM), widely used in room acoustics and in computing noise propagation, fail naturally when diffraction becomes important, especially in 'free field' (cities). Therefore, the goal is to extend these