Zobrazeno 1 - 10
of 58
pro vyhledávání: '"Sociocultural knowledge"'
Publikováno v:
Research in English Language Pedagogy, Vol 11, Iss 3, Pp 398-422 (2023)
Pragmatic competence is an essential language pedagogy component represented in English textbooks. The paper attempts to examine the extent to which pragmatic knowledge was reflected in Iranian high school English textbooks (Vision series). Hence, Ha
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6913bdc5ac8f40d080449745201c3e2d
Autor:
Fişekçioğlu, Aslı
Publikováno v:
Motif Akademi Halkbilimi Dergisi / Motif Academy Journal of Folklore. 15(38):514-533
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1050923
Publikováno v:
JFQ: Joint Force Quarterly. 2013 3rd Quarter, Issue 70, p21-29. 9p.
Autor:
Halyna V. Prystai
Publikováno v:
Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія "Педагогіка та психологія", Vol 7, Iss 2, Pp 18-24 (2021)
The paper covers the features of development and improvement of sociocultural knowledge, skills and abilities of future foreign language teachers in the development of their professionally-oriented sociocultural competence. The relevance of the study
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0e15ebb8073349d58894d80ba934fa8d
Autor:
Janaszek, Krystyna
Publikováno v:
Studia Rossica Posnaniensia / Poznan Russian Studies. 46(2):281-291
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=990221
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Krystyna Janaszek
Publikováno v:
Studia Rossica Posnaniensia, Vol 46, Iss 2 (2021)
The paper describes the assumptions of modern methods of teaching foreign languages, and this description includes the proposals of their creators regarding the knowledge that the student must acquire and the competences that he/she is to form. The r
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7936afec93ce4577bdfe78dea4259119
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Revista de Lenguas para Fines Específicos, Vol 23, Iss 2 (2017)
The article reviews the problem of meaning construction and language use in the field of sociocultural cognitive semantics, focusing on meaning as a dynamic experience construction process represented by virtue of language within multiple networks of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/81d828ad906a44b68d0aa1ab68426a6e
Autor:
Banionytė, Vita
Publikováno v:
Santalka: Filologija, Edukologija / Coactivity: Philology, Educology. 20(2):133-140
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=70652