Zobrazeno 1 - 10
of 35
pro vyhledávání: '"Socio-mathematical norms"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jenny Green
Publikováno v:
Education Inquiry, Vol 0, Iss 0, Pp 1-21 (2021)
Feedback does not always engage students. To better understand why this happens, the present study analysed Grade 2 (7- to 8-year-old) students’ experiences of formative feedback in mathematics to identify aspects with potential importance for stud
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f7232bfbe66e4cb98fcac3b01c398962
Publikováno v:
International Journal of Educational Research Open, Vol 3, Iss , Pp 100126- (2022)
This paper presents a mixed methods analysis of mathematical and social interaction, when the teacher has performed a devolution of a task to pairs of students in a setting of reciprocal peer tutoring. Using data from the project: SYKL in Math (Syste
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/253627ff591e479f827c33218a6e7129
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Wisenöcker, Andrea S., Binder, Sarah, Holzer, Manuel, Valentic, Anna, Wally, Celina, Große, Cornelia S.
In this study, effects of asking participants to make different types of considerations when solving a realistic word problem were investigated. A two-factorial experiment with the factors “addressing realistic considerations” (with vs. without)
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3361::dcf17ef3439bb1a7da496f37e5c60903
https://epub.jku.at/doi/10.1007/s10212-023-00718-0
https://epub.jku.at/doi/10.1007/s10212-023-00718-0
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
CERME11
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht University, Feb 2019, Utrecht, Netherlands
www.cerme11.org
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht University, Feb 2019, Utrecht, Netherlands
www.cerme11.org
International audience; The research presented in this paper is about the question, if and how the phrasing of a proving task influences students’ proof productions. In our study, 381 first-year preservice teachers were asked to work on a proof que
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::0b32e14b2ed49936eab7755e55bb2892
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02398114/file/TWG01_20_GS_AMR.pdf
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02398114/file/TWG01_20_GS_AMR.pdf
Autor:
Dallas, Markos
Publikováno v:
CERME11
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht University, Feb 2019, Utrecht, Netherlands
www.cerme11.org
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht University, Feb 2019, Utrecht, Netherlands
www.cerme11.org
International audience; This paper discusses theoretical and methodological considerations which have emerged from reviewing the literature related to my PhD research project which adopts an interactional perspective on the development of the argumen
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::ae026c20cabbdc327efb6f82a51ebfcf
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02398089
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02398089